IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
ادارهامنیتجادهخانهخشکیخودروسلامتیفضا

آنچه شما باید در مورد تحرک الکتریکی بدانید

آینده مربوط به تحرک الکتریکی است: این فناوری تضمین می کند که وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست ، ساکت و کارآمد در جاده های ما حضور خواهند داشت. هنوز چالش های خاصی وجود دارد که باید برطرف شود تا از بسیاری از مزایای زنجیره برق الکترونیکی استفاده شود. اما دستیابی به موفقیت در این زمینه رقم خواهد خورد.

تغییرات اقلیمی، کمبود روغن ، آلودگی هوا: تحرکرا به CO 2 -neutral در آینده است. اتومبیل های الکترونیکی ووسایل نقلیه هیبریدیدر صورت وجود گازهای خروجی کمتر از اتومبیل های دارای موتور احتراق ساطع می کند. تحرک الکتریکی راهی مهم برای امکان پذیر کردن آن است – به شرطی که از آن انرژی گرفته شودانرژی های تجدیدپذیر. گروه مشاوره بوستون پیش بینی می کند که وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2030 تا 50 درصد سهم بازار داشته باشند. اما تغییر در حرکت الکتریکی در واقع به چه معناست و عواقب آن چیست؟

تحرک الکتریکی چیست؟

تحرک الکتریکی یا تحرک الکترونیکی استفاده از اتومبیل های الکتریکی و همچنین دوچرخه های الکترونیکی یا کفش مخصوص دویدن ، موتورهای برقی ، اتوبوس های الکترونیکی و کامیون های الکترونیکی است. ویژگی مشترک همه آنها این است که به طور کامل یا تا حدی از طریق الکتریکی رانده می شوند ، وسیله ای برای ذخیره انرژی در هواپیما دارند و انرژی خود را عمدتا از شبکه برق می گیرند. اتومبیل های برقی ساکت ، کارآمد و کم آلاینده هستند و عمدتا تا به امروز در شهرهایی مورد استفاده قرار گرفته اند که برای خدمات تحویل ، تاکسی و تقسیم اتومبیل ایده آل هستند.

وسایل نقلیه هیبریدیترکیب دو فناوری پیشرانه. آنها معمولاً می توانند مسافت کمتری را با درایو الکتریکی خود طی کنند ، اما موتور احتراقی آنها به این معنی است که می توانند سفرهای طولانی را نیز بدون هیچ مشکلی مدیریت کنند. اتومبیل های هیبریدی که نه تنها از برق بازیابی شده هنگام تاکسی یا ترمز استفاده می کنند ، بلکه می توانند از سوکت نیز شارژ شوند ، هیبرید پلاگین نامیده می شوند. هیبریدها به عنوان یک فناوری پل در نظر گرفته می شوند تا زمانی که اتومبیل بتواند از طریق برق کامل تأمین شود.

چرا در حال حاضر تحرک الکتریکی بسیار مهم است؟

میزان انتشار گازهای گلخانه ای تأثیر جدی بر آب و هوا و محیط دارد: بیشتر و بیشتر CO 2 وارد جو می شود ، و در نتیجه زمین گرم و گرم می شود. طبق نظرسنجی هیئت بین دولتی تغییر اقلیم (IPCC) ، ترافیک مسئول 23 درصد از کل انتشار CO 2 در سراسر جهان است. وسایل نقلیه الکتریکی مقابله با آن: بنزین بر خلاف و خودروهای دیزلی، آنها را هر CO منتشر می کنند نیست 2 که هدایت می شود. با این وجود: فقط در صورتی که باتری ها و برق مورد نیاز آنها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تولید شود ، اتومبیل های الکترونیکی به معنای کامل کلمه کلرید CO 2 هستند.

خودروهای کم آلاینده نیز به معنای کیفیت بهتر هوا هستند و بنابراین بر سلامتی افراد – به ویژه در محوطه های شهری – تأثیر مثبت دارند. و تعداد افراد ساکن در شهرها افزایش خواهد یافت: گزارش World Urbanization Prospects 2014 سازمان ملل متحد به این نتیجه می رسد که تقریبا 70 درصد از جمعیت جهان تا سال 2050 در مناطق شهری زندگی می کنند.

موتورهای احتراق در راه خروج هستند زیرا سوخت های فسیلی مانند روغن که از آن بنزین و گازوئیل تولید می شود ، منابع محدودی هستند. اینکه این منابع چه مدت دوام می آورند ، بحث قابل بحث است. طبق مطالعه “بررسی آماری انرژی جهانی 2017” ، ذخایر نفتی شناخته شده در جهان با توجه به میزان مصرف فعلی ، تقریباً 50 سال دوام می آورند. برای ایجاد تاسیس فرم های جایگزین پیشرانه ، بسیاری از کشورها مشوق هایی برای خرید اتومبیل های الکترونیکی ارائه می دهند – به عنوان مثال نروژ به آنها یارانه زیادی می دهد.

ماشین الکترونیکی چگونه کار می کند؟

طراحی یک درایو برقی

انرژی الکتریکی در یک باتری قابل شارژ ذخیره می شود. دستگاه های تحت عنوان اینورتر جریان مستقیم باتری را به جریان متناوب برای رانندگی موتور الکتریکی تبدیل می کنند. هرچه تبدیل کارآمدتر باشد ، یک اتومبیل می تواند با شارژ کامل باتری مدت زمان بیشتری را طی کند. سرانجام ، یک موتور الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند: موتور الکترونیکی این انرژی را برای تولید میدان های مغناطیسی بدست می آورد. نیروهای جذاب و دفع کننده آنها یک حرکت چرخشی ایجاد می کنند.

مبدل DC-DC از دیگر اجزای اصلی اتومبیل الکترونیکی است. این ولتاژ بالای باتری (100-400 ولت یا بیشتر) را به طور م intoثر به یک ولتاژ بسیار پایین تر (12 یا در صورت استفاده 48 ولت) برای قطعات الکترونیکی تبدیل می کند.

چگونه ماشین الکترونیکی شارژ می شود – و چه مدت طول می کشد؟

برای ماندن در تلفن همراه ، باید از سوکت اتومبیل الکترونیکی شارژ شود. بر اساس مطالعه انجمن تحرک الکترونیکی اتحادیه فدرال آلمان ، 80 درصد صاحبان آنها را از سوکت در خانه شارژ می کنند. این بستگی به وسیله نقلیه و باتری حداقل هشت ساعت طول می کشد. با این وجود ، هر پریز برای کنترل مقدار زیادی جریان الکتریسیته در مدت زمان طولانی طراحی نشده است. این مشکل توسط جعبه های دیواری حل می شوددر خانه ، که تقریباً چهار برابر سریعتر شارژ می شود. شارژ باتری در ایستگاه های جریان متناوب عمومی (AC) به همین اندازه طول می کشد ، در حالی که در ایستگاه های شارژ سریع جریان مستقیم (DC) فقط یک ساعت زمان لازم است. دلیل: باتری در ماشین الکترونیکی باید با جریان مستقیم شارژ شود ، اما برق از شبکه عمومی جریان متناوب دارد. اینورتر ماشین ابتدا باید آن را تبدیل کند. به همین دلیل شارژ در ایستگاه های AC بیشتر از ایستگاه های DC طول می کشد. دومی برق را قبل از شارژ به جریان مستقیم تبدیل کرده و مستقیماً به باتری ماشین منتقل می کند. این ایستگاه های شارژ سریع DC عملکرد شارژ بالا را امکان پذیر می کنند ، اما در حال حاضر نادرتر هستند زیرا گران ترند. برای استفاده از هر دو نوع ایستگاه شارژ ، کابل مخصوص مورد نیاز است.

یک ماشین الکترونیکی چقدر برق مصرف می کند؟

مصرف یک ماشین الکترونیکی بر حسب کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در هر 100 کیلومتر اندازه گیری می شود. اتومبیل های الکترونیکی بسیار کوچک با وزن کم می توانند در هر 100 کیلومتر کمتر از 7 کیلووات ساعت مصرف کنند. سایر اتومبیل های کم حجم و جمع و جور تقریباً در هر 100 کیلومتر بین 11 تا 13 کیلووات ساعت مصرف می کنند. اتومبیل های الکترونیکی با برند برتر می توانند 18 کیلووات ساعت را غرق کنند. با این وجود ، آنها به لطف باتری های مخصوصاً بزرگ خود می توانند تا 600 کیلومتر را طی کنند.

توسعه تحرک الکتریکی تا به امروز

تحرک الکتریکی به عنوان یک روند مدرن در نظر گرفته می شود ، اما به طور دقیق ، این اختراعی از زمان ما نیست. بازگشت به سال 1867 ، و از این رو قبل از ظهور موتور احتراق ، ورنر فون زیمنس ژنراتور الکتریکی خود را بر اساس اصل دینامو الکتریکی در نمایشگاه جهانی پاریس ارائه داد. این اختراع امکان تولید برق با انعطاف پذیری کم هزینه را در هر مکان مورد نیاز و در نتیجه برق در زندگی روزمره ، صنعت – و وسایل نقلیه فراهم کرده است.

اولین اتومبیل های دارای موتور الکتریکی در اواخر قرن نوزدهم ارائه شدند. این رقم از کمیل جناتزی بلژیکی حتی در سال 1899 رکورد زد: این اولین وسیله نقلیه جاده ای از هر نوع بود که به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسید. از اواخر قرن نوزدهم ، قطارها و تراموا از طریق خطوط هوایی یا ریل های برق از طریق انرژی تأمین می شدند. همانطور که ارقام مربوط به سال 1900 نشان می دهد ، خودروهای الکترونیکی در آغاز قرن بیستم همچنان گسترده بودند: 22 درصد از وسایل نقلیه در جاده های ایالات متحده دارای موتور احتراق ، 40 درصد با بخار رانندگی و 38 درصد با انرژی الکتریکی بودند. موتور احتراقی در آن زمان معایبی داشت: برای شروع کار ، وسایل نقلیه باید با تلاش قابل توجهی جرقه می خوردند. درایوهای بنزینی شروع به جابجایی سایر انواع پیشرانه نکردند تا اینکه در سال 1911 که استارت الکتریکی اختراع شد.

از آن زمان به بعد ، وسایل نقلیه الکترونیکی به وجود آمدند ، اما هرگز به طور کامل از بین نرفتند. در اواسط دهه 1990 ، الفترکیبیاین مدل به شکل تویوتا پریوس به بازار آمد. در سال 2008 ، یک رودستر کالیفرنیایی اولین اتومبیل الکترونیکی در جاده شد که برای بزرگراه ها و مسافت های طولانی تر مناسب بود.آیا می دانید؟ اولین ماشین یک ماشین الکترونیکی بود!

امروز یک ماشین الکترونیکی با چه سرعتی می تواند سفر کند؟

از آنجا که سیستم انتقال قدرت ندارند ، همه اتومبیل های الکترونیکی شتاب بیشتری نسبت به اتومبیل های بنزینی یا دیزلی دارند. اما حداکثر سرعتی که می توانند به آن برسند چیست؟ اتومبیل های الکترونیکی کوچکتر می توانند تا 120 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. سرعت اتومبیل های اسپرت از ایالات متحده تا 200 کیلومتر در ساعت است. سریعترین اتومبیل الکترونیکی در جهان تاکنون از شرکت تولید کننده کروات Rimac است: مدل C_Two آن بیش از 400 کیلومتر در ساعت “در جاده” غرش می کند.

در حال حاضر یک ماشین الکترونیکی تا کجا می تواند طی کند؟

بیشتر اتومبیل های الکترونیکی فعلی با یک بار شارژ می توانند بین 150 تا 350 کیلومتر را طی کنند. همین امر آنها را برای شهر ایده آل می کند. در حال حاضر فقط مدلهای با برند برتر می توانند بیش از 500 کیلومتر مسافت را طی کنند. با این حال ، دامنه به عوامل مختلفی بستگی دارد: دمای پایین یا زیاد خارجی باتری را تخلیه می کند ، همچنین استفاده از رادیو یا سیستم تهویه هوا. شتاب ثابت و ترمز نیز به همین ترتیب دامنه را کاهش می دهد.

تا چه حد از الکترو تحرک در حال حاضر استفاده می شود؟

تحرک الکتریکی در حال پیشرفت در سراسر جهان است. براساس مطالعه انجام شده توسط مرکز مدیریت خودرو (CAM) ، در سال 2017 54000 ماشین الکترونیکی و پلاگین هیبرید در آلمان فروخته شده است. این بدان معناست که آلمان در رده چهارم جهان قرار دارد. پیشگام چین است ، جایی که در سال 2017 777،000 ماشین الکترونیکی و پلاگین هیبرید فروخته شده است. ایالات متحده و نروژ به ترتیب دوم و سوم هستند. با این حال ، کشور اسکاندیناوی بیشترین نسبت خودروهای الکترونیکی را دارد.

نروژ: پیشرو

تولید کنندگان بیشتر و بیشتر نه تنها اتومبیل های الکترونیکی ، بلکه وسایل نقلیه تجاری با موتور الکتریکی را که برای استفاده روزمره مناسب هستند نیز به بازار عرضه می کنند – مرسدس e-Vito و Renault Master ZE در سال 2018 وارد بازار می شوند. DHL به یکی از پیشروترین سازندگان ون های برقی: 5000 مورد از StreetScooters که در خانه توسعه داده است در حال حاضر در شهرهای داخلی آلمان استفاده می شود و هدف بلند مدت این است که همه وانت های شرکت دارای یک درایو برقی باشند.

مزایای تحرک الکتریکی

وسایل نقلیه الکتریکی نحوه حرکت ما را تغییر می دهند – نه تنها به دلیل سازگاری بیشتر با محیط زیست. هزینه اتومبیل الکترونیکی بیشتر از یک وسیله نقلیه قابل مقایسه با بنزین یا دیزل است – که عمدتا به دلیل هزینه های زیاد تولید باتری است ، اگرچه قیمت آن در سال های گذشته کاهش یافته است. با این حال ، برق ارزان تر از سوخت های فسیلی است. علاوه بر این ، وسایل نقلیه برقی به تعمیر و نگهداری کمتری و تعمیرات کمتری نیاز دارند. دیگر نیازی به تعویض روغن و فیلترها نیست و هیچ سیستم اگزوز ، تسمه تایم یا تسمه V وجود ندارد. یک موتور احتراقی حدود 2500 قطعه دارد که باید ساخته و مونتاژ شوند – در مقایسه با موتور الکتریکی فقط 250 عدد. سرویس اتومبیل های الکترونیکی با به روزرسانی نرم افزار از طریق هوا (SOTA) می تواند به سرعت انجام شود. با این حال ، این امر در مورد همه اتومبیل های متصل نیز وجود دارد ، به عبارت دیگر ، اتومبیل هایی که به اینترنت دسترسی دارند.

باتری های لیتیوم یون مورد استفاده در اتومبیل های الکترونیکی دارای طول عمر بالا هستند ، دارای چگالی انرژی بالایی هستند و می توانند چندین بار شارژ شوند. آنها بعد از هشت تا ده سال مقداری از ظرفیت شارژ خود را از دست می دهند ، اما نقص ندارند: آنها به راحتی انرژی کمتری را ذخیره می کنند. ظرفیت بیشتر باتری های موجود در اتومبیل های الکترونیکی امروزه از 20 تا 60 کیلووات ساعت است.

قرار است در آینده از باتری های خودروهای الکترونیکی برای تثبیت شبکه های هوشمند استفاده شود . اگر باد و خورشید بیشتر انرژی ما را تأمین کنند ، مشکلی پیش می آید: بسته به آب و هوا ، ممکن است تأمین و تقاضای برق متفاوت باشد. سپس باید از فن آوری هوشمند شارژ اتومبیل برای جذب انرژی اضافی استفاده شود ، به عنوان مثال در هنگام تابش آفتاب زیاد. برعکس ، می تواند برق اضافی را هنگامی که دیگر در اتومبیل مورد نیاز نیست ، به شبکه برگرداند. با نصب یک سیستم فتوولتائیک در سقف خانه خود ، دارندگان خودروهای الکترونیکی می توانند وابستگی به منابع خارجی برق را کاهش دهند – و با یک جعبه دیواری ، نیاز به رانندگی به یک ایستگاه خدمات را از بین ببرند. یک وسیله ذخیره اضافی در خانه نیز می تواند انرژی را برای زمان هایی که آفتاب کمتر می تابد جمع کند.مقایسه کاربید سیلیکون و سیلیکون: باتری کوچکتر ، قدرت بیشتر

اتومبیل های الکتریکی عملکرد بالایی دارند و بازدهی بسیار بالاتری نسبت به خودروهای دارای موتور احتراقی دارند: نسبت بین انرژی مصرفی و قابل استفاده در نیروگاه های الکتریکی حدود 90 درصد است. این رقم برای موتورهای بنزینی فقط 35 درصد و برای موتورهای دیزلی 45 است. بقیه موارد به عنوان گرما از بین می روند. مزایای بیشتر: با توجه به اینکه بلافاصله گشتاور بالایی در دسترس است ، اتومبیل های الکترونیکی می توانند از 0 شتاب بیشتری بگیرند. آنها همچنین می توانند با کمک اینورتر ، مانند ترمز گرفتن ، انرژی دریافت کنند و آن را به باتری تغذیه کنند. این اثر بهبودی نامیده می شود. اتومبیل های الکترونیکی در برخی کشورها و شهرها از حقوق ویژه ای برخوردار هستند: در آلمان ، آنها می توانند به صورت رایگان در هامبورگ و اشتوتگارت پارک کنند و به عنوان مثال از خطوط اتوبوس در دورتموند استفاده کنند. رانندگان اتومبیل الکترونیکی در نروژ از امتیازات بیشتری نیز برخوردار هستند.

از آنجا که باتری های قدرتمند اتومبیل هنوز بسیار گران هستند ، قیمت خودروهای الکترونیکی به طور متوسط ​​از مدل های قابل مقایسه با موتور احتراق بالاتر است. اما خرید خودروی الکترونیکی برای چه کسانی ارزش دارد؟ موسسه Öko-Institute (موسسه بوم شناسی کاربردی) آلمان یک محاسبه نمونه انجام داده است: با فرض مسافت 9000 کیلومتر در سال و عمر مفید هشت سال ، کل هزینه مالکیت یک ماشین الکترونیکی می تواند کمتر از یک وسیله نقلیه با یک درایو معمولی می توانید آن را برای خود محاسبه کنیدوب سایت موسسه.

چالش های پیش روی تحرک الکتریکی

علیرغم مزایای فراوان آن ، چالش های دیگری نیز در رابطه با تحرک الکتریکی وجود دارد علاوه بر این که قیمت یک ماشین الکترونیکی در حال حاضر نیز بالا است. اتومبیل های الکترونیکی بسیار ساکت هستند. این به معنای سر و صدا بسیار کمتری است ، به خصوص در شهرها و جاده های اصلی. عابران پیاده و دوچرخه سوار باید ابتدا به آن عادت کنند. با این حال ، اگر ماشین های الکتریکی با سرعت کم حرکت می کنند ، آنقدر ساکت هستند که حتی ممکن است حتی اصلاً صدایی از آنها شنیده شود. به همین دلیل مدل های تازه توسعه یافته در اتحادیه اروپا باید از ژوئیه 2019 با سیستم هشدار دهنده خودرو صوتی (AVAS) مجهز شوند: تا سرعت 20 کیلومتر در ساعت ، آنها باید صداهای الکترونیکی مشابه با بنزین یا دیزل تولید کنند ماشین ها. اگر اتومبیل الکترونیکی با سرعت بیشتری حرکت کند ، به هر حال صدای ایجاد شده توسط لاستیک های آن شنیده می شود. AVAS برای همه برقی های جدید و اجباری استترکیبی اتومبیل در اتحادیه اروپا از ژوئیه 2021.

برای اطمینان از انتشار صفر اتومبیل های الکترونیکی به معنای کامل کلمه ، برق آنها باید از منابع تجدیدپذیر تأمین شود و به عنوان مثال از نیروگاه های زغال سنگ استفاده نشود ، در حالی که تولید باتری نیز باید از نظر CO 2 خنثی باشد. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیز هدف دولت آلمان است: این تنها روشی است که “تحرک الکتریکی می تواند مزایای خود را برای محیط زیست و آب و هوا کاملاً آشکار کند” ، این پرونده در پرونده انتقال انرژی ذکر شده است. طبق شورای بین المللی حمل و نقل پاک (ICCT) ، ماشین های الکتریکی حداکثر ظرف مدت سه سال از نظر ردپای آب و هوایی از گازوئیل یا بنزین پیشی می گیرند. این موسسه تحقیقاتی اظهار داشت: اگر روند تولید باتری های پرهزینه و پرمصرف ، حتی بیشتر سازگار با محیط زیست باشد ، این مزیت حتی بیشتر خواهد بود.

جذابیت تحرک الکتریکی توسط باتری ها ایستاده و می افتد: اتومبیل ها با چه مسافتی می توانند با خود طی کنند ، هزینه آنها چقدر است ، وزن آنها چقدر است؟ اینجا جای پیشرفت دارد. برای دستیابی به بازده بالاتر و عملکرد بالا ، به فناوری های جدید و همچنین عناصری از ماده نیمه رسانا سیلیکون کاربید (SiC) نیاز است. طبق نظرسنجی شرکت مشاوره بازرگانی Deloitte ، دامنه کم خودروهای الکترونیکی در حال حاضر بسیاری را از خرید یک خودرو باز می دارد. با این حال بیشتر ما اکنون می توانیم برای بسیاری از سفرهایی که انجام می دهیم بدون هیچ مشکلی از وسیله نقلیه الکتریکی استفاده کنیم. وزارت فدرال محیط زیست می گوید: آلمانی ها به طور متوسط ​​کمتر از 40 کیلومتر در بیش از 80 درصد روزهایی که از ماشین استفاده می کنند رانندگی می کنند. مسافران آمریکایی روزانه 31.5 مایل در پاییز و 26.2 مایل در زمستان سفر می کنند.

سایر پاسخ دهندگان از این واقعیت که شبکه ایستگاه های شارژ هنوز نیاز به بهبود دارد انتقاد کردند. همانطور که مرکز تحقیقات خودرو در دانشگاه دوئزبورگ-اسن به “Zeit Online” تأیید کرد ، در 50 شهر بزرگ آلمان برای هر 11،800 نفر یک ایستگاه شارژ وجود دارد. در اسلو ، پایتخت نروژ ، این رقم در هر 488 نفر یک است ، در حالی که در آمستردام پایتخت هلند برای هر 650 نفر یک ایستگاه عمومی وجود دارد. اسلو به تنهایی 1300 ایستگاه شارژ را اداره می کند ، در حالی که طبق آژانس شبکه فدرال تعداد کل آلمان در مارس 2018 تقریبا کمتر از 10 هزار نقطه شارژ در حدود 5000 ایستگاه بود. در چین در پایان سال 2017 حدود 190،000 نفر وجود داشت.

در ایالات متحده ، بیشترین نقاط شارژ در کالیفرنیا وجود دارد: لس آنجلس ، سانفرانسیسکو و سن خوزه. با این حال ، زیرساخت شارژ تاکنون از کشوری به کشور دیگر متفاوت بوده و هیچ استاندارد مطابقی وجود ندارد. ابتکار CharIN، که Infineon نیز یکی از اعضای آن است ، هدف آن تغییر است: سیستم شارژ ترکیبی کارآمد (CCS) قرار است به یک استاندارد جهانی واحد توسعه یابد.آیا می خواهید نوآوری در تحرک الکتریکی ایجاد کنید؟ سپس نگاهی به پروفایل های شغلی ما بیندازید.

سهم Infineon در تحرک الکتریکی

Infineon با هدایت اصل “تمیز ، ایمن و هوشمند” در حال کار با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان خودروهای فردا است. و با موفقیت: تراشه هایی از Infineon در هشت مورد از ده اتومبیل کاملاً برقی و هیبریدی پلاگین در سال 2017 یافت شدند. ما این را در کتابهای سفارش خود مشاهده می کنیم. ”می گوید: Reinhard Ploss ، مدیر ارشد اجرایی Infineon.

با این حال حتی اگر وسایل نقلیه الکترونیکی و هیبریدهای پلاگینبسیار کم مصرف تر از اتومبیل های دارای پیشرانه معمولی هستند ، هنوز هم باید موارد بهینه سازی شده وجود داشته باشد. تلفات برق باید به حداقل برسد ، صرفه جویی در مصرف انرژی به حداکثر برسد و عملکرد کلی افزایش یابد. Infineon طیف گسترده ای از اجزای نیمه هادی قدرت را برای سیستم های مختلف ارائه می دهد. آنها هزینه های مربوط به درایو و وسایل الکترونیکی را کاهش می دهند ، اما بازده انرژی را افزایش می دهند. به طور کلی ، تقاضا برای نیمه هادی ها با گسترش بیشتر تحرک الکتریکی به شدت افزایش می یابد. Infineon فرض می کند که بیشتر و بیشتر قطعات با نیمه هادی های قدرت کاربید سیلیکون در پیشرفت های جدید در آینده استفاده می شوند – مانند شارژر موجود در ماشین ، اینورتر یا مبدل DC-DC.ifx_emobility-interactive-graphic

نمودار اتومبیل تعاملی را کاوش کنید تا با بخش Infineon در تحرک الکتریکی بیشتر آشنا شوید

Infineon با شرکای خود در زمینه تحرک الکتریکی مانند BMW (i3 و i8) ، هیوندای و شرکت نوپای NIO همکاری نزدیک دارد. شرکت دوم وسایل نقلیه الکتریکی مانند ES8 را که 480 کیلووات نیرو را تحویل می دهد ، در مونیخ می سازد. اجزای متعددی از Infineon در آن و بسیاری از اتومبیل های الکترونیکی دیگر استفاده شده است.

شارژ سریعتر ، دامنه های طولانی تر

تقاضای فزاینده ای برای فناوری هایی وجود دارد که امکان شارژ سریعتر و دامنه های طولانی تری را برای وسایل نقلیه الکتریکی فراهم می کنند. آنها دو معیار حیاتی برای اطمینان از استقرار خودروهای الکترونیکی هستند. Infineon دارای نیمه هادی برای منبع تغذیه داخلی و یک دستگاه شارژ کامل DC است. ایستگاه های جدید شارژ از نیمه هادی های Infineon استفاده می کنند که هدف آن کاهش مدت زمان شارژ به 20 دقیقه است. فن آوری های جدید مبتنی بر کاربید سیلیکون (SiC) برای امکان شارژ سریع ضروری است.

نوآوری هایی مانند تعادل باتری فعال در حال حاضر ظرفیت باتری ، دامنه و عمر مفید را بیش از ده درصد افزایش می دهد. با این حال ، حتی رویکردهای احتمالی بیشتری برای افزایش کارایی وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد. این می تواند به عنوان مثال ، باتری فقط در صورت نیاز انرژی تأمین شود یا با طراحی سیستم تهویه مطبوع و گرمایش تا حد امکان کارآمد باشد. مهمتر از همه ، شارژ اتومبیل های الکترونیکی نیاز به یک ساختار سوئیچینگ انعطاف پذیر دارد. به هر حال ، شارژر باید بتواند با سطوح مختلف ولتاژ و قدرت فعلی در کشورهای مختلف کنار بیاید. Infineon با طیف گسترده ای از اجزای قدرتمند و در عین حال کم مصرف و دانش فنی مطابقت دارد و این نیازها را حل می کند.

اتومبیل الکترونیکی آینده

با وجود همه پیش بینی های بسیار امیدوار کننده ، تحرک الکتریکی هنوز در مراحل ابتدایی است – نه تنها در مورد سهم کم بازار تا به امروز ، بلکه از منظر فنی نیز. در صورت کاهش قیمت اتومبیل و باتری ، رشد شبکه های شارژ و همچنین هوشمندتر شدن ، و همچنین خودروهای الکترونیکی به سطحی از بهره وری انرژی دست پیدا می کنند تا بتوانند آنها را برای حضور در بازار آماده کنند. اتفاقات زیادی می افتد ، به خصوص از نظر بهره وری انرژی. شرکت ها و محققان به طور مداوم در تلاشند تا باتری ها را تقویت کنند. آزمایشات اولیه روی باتری با الکترولیت بر پایه آب به جای نمک های لیتیوم بسیار امیدوارکننده است. یک محلول نمکی خاص پایداری الکتروشیمیایی آب را دو برابر می کند. این ممکن است باعث ایجاد یک فناوری جدید باتری ایمن ، کارآمد و کم هزینه شود.

باتری های بهتر دامنه را افزایش می دهند و زمان شارژ را کاهش می دهند – دو مشوق مهم برای کاربران. برای ایجاد تحرک الکتریکی ، یک شبکه جامع از ایستگاه های شارژ حیاتی است. اگر تولیدکنندگان بیشتری اتومبیل الکترونیکی بسازند و باتری ارزان شود ، وسایل نقلیه می توانند ظرف مدت چند سال به موفقیت بزرگ برسند. به همین دلیل است که ریچارد راندول فیزیکدان و متخصص تحرک الکترونیکی پیش بینی می کند: حداقل هر دهمین اتومبیل جدید در سراسر جهان تا سال 2022 یک ماشین الکتریکی خواهد بود.