IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
ادارهامنیتجادهخانهخشکیخودروسلامتی

اتومبیل آینده – تحرک در سال 2030

اتومبیل های اتومبیل الکترونیکی خودران که با فشار دادن یک دکمه شکل خود را تغییر می دهند ، در صورت درخواست رنگ جدیدی به خود می دهند و محفظه سرنشینان خود را متناسب با نیازهای شخصی تنظیم می کنند – این ماشین یا چیزی مشابه آن است آینده می تواند مانند

خوش برگشتی. اسم من هانااست. ممکن است من را به یاد بیاورید. من قبلاً شما را به سفری به آینده بردم تا شما را بااینترنت اشیا (اینترنت اشیا) در سال 2030. این بار می خواهم شما را با ماشین آینده آشنا کنم و به شما نشان دهم که چگونه تحرک تغییر می کند.

رانندگی خودمختار

یک لحظه لطفا. بگذار من فقط خودم را بگیرمNFCکت از کت روباتیک متحرک در مرکز امنیت سایبری ، جایی که من کار می کنم ، بررسی کنید و سپس در راه خواهیم بود. حتماً از خود می پرسید که چگونه می توانم رانندگی کنم و در عین حال توجه بی نظیرم را به شما نشان می دهم. خوب ، این آسان است. من نیازی به هدایت ندارم – به ماشین اجازه می دهم این کار را انجام دهد. در سال 2030 ، تقریباً چهار میلیون ماشین به سطح 5 رسیده اند و بنابراین به طور کامل رانندگی می کنندبصورت خودگردان. ممکن است قبلاً در مورد آن چیزی شنیده باشید. نه؟ سپس با من بیرون بیای تا به تو نشان دهم.

سطح 5 – رانندگی بدون راننده

احتمالاً با سطح 3 آشنا هستید. در این سطح راننده نیازی به مراقبت از ترافیک در تمام مدت ندارد اما می تواند کارهای دیگری مانند خواندن را انجام دهد ، در حالی که ماشین به تنهایی به دنبال کنترل طولی و جانبی است . در همان زمان ، راننده همچنان باید بتواند در یک دوره هشدار خاص ، برای مثال ، در موقعیت های سایت ساخت و ساز ، رانندگی را دوباره تحویل بگیرد. در سطح 5 ، دیگر نیازی نیست ، زیرا ماشین به طور مستقل با انواع جاده ها ، شرایط محیطی و سرعت سازگار می شود. برای ما انسانها این مزایای زیادی را به همراه دارد که شخصاً دیگر دوست ندارم بدون آنها انجام دهم. اما در مورد آن در یک لحظه بیشتر. اول ، من باید ماشین خودران را درخواست کنم. تمام کاری که باید انجام دهم کشیدن برنامه 3D روی مچ بند هولوگرافیک من است.لیدار چیست؟

رانندگی بدون ازدحام

و آنجاست لطفا وارد شوید. و نگران نباشید ، ما امروز برنامه خود را دنبال خواهیم کرد. شما باید بدانید که ازدحام توسط قانون در سال 2030 ممنوع است. این تصمیم برای من تعجب آور نبود ، زیرا طبق پیش بینی سازمان ملل از هر سه نفر در کره زمین دو نفر در سال 2050 در شهرها زندگی می کنند. تصور کنید اگر هر کسی در این شرایط رانندگی کرده و ماشین خود را هدایت کند چگونه خواهد بود. در واقع گریدلاک دائمی وجود خواهد داشت.

به همین دلیل دولت تصمیم گرفت که فقط استفاده کنندگان از جاده ها در اتومبیل هایی که می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار و هماهنگ کنند مجاز باشند. به عنوان مثال ، اگر وسیله ای در صف اتومبیل ها ترمز کند ، سیگنال ایجاد می کند. سیستم هوش مصنوعی داخلی اوژن II این سیگنال را از طریق شبکه تلفن همراه 10G به سایر وسایل نقلیه در شعاع چند کیلومتری منتقل می کند. در نتیجه ، سرعت همه اتومبیل ها به طور همزمان کاهش می یابد ، بنابراین در وهله اول از ایجاد ترافیک جلوگیری می شود.بردار گشتاور چیست؟

آیا به طور اتفاقی متوجه چیز دیگری شده اید که در این بین به گذشته تبدیل شده است؟ درست است: علائم راهنمایی و رانندگی. از آنجا که اکنون اتومبیل ها ، بدون توجه به شرایط ، با یکدیگر هماهنگ می شوند و حتی بدون محدودیت به عابران پیاده توجه می کنند ، دولت جنگل علائم راهنمایی و رانندگی را از بین برد. و باید اعتراف کنم که از منظره بدون مانع از طبیعت لذت می برم.

فضای سوم – محراب بین محل کار و خانه

اما بیایید حالا راحت استراحت کنیم و از رانندگی لذت ببریم آیا می توانم چیزی به شما پیشنهاد دهم؟ ممکن است یک لیوان از محصول پرطرفدار “Cabernet Blanc Finlandia” من؟ از آنجا که مردم دیگر مجبور نیستند خود را در سال 2030 رانندگی کنند ، لذت بردن از یک جرعه شراب در هنگام رانندگی کاملاً مشکلی ندارد. در واقع مرز بین زندگی خصوصی و حرفه ای عملاً به طور کلی از بین رفته است. در نتیجه ، کابین مسافر به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به “فضای سوم” است – یک پناهگاه اجتماعی بین محل کار و خانه ، جایی که می توانید در آن استراحت کنید یا کارهایی را انجام دهید.

برای من هم فرقی ندارد. من ، به نوبه خود ، عمدتا از رفت و آمد برای استراحت استفاده می کنم ، ترجیحاً با دور انحصار مشتری. برای شما که هنوز آن را نمی دانید: در این بازی سه بعدی ، من در دنیاهای نفس گیر با دوستانم گرد هم می آیم و انواع ماجراها را تجربه می کنم. یوجین II تصاویر لازم را بر روی منشوری سه بعدی قرار می دهد که در مرکز اتومبیل ظاهر می شود و بنابراین از همه طرف قابل مشاهده است ، که اگر یک بازیکن دیگر با من در ماشین باشد ایده آل است.

دیگر هیچ تلاشی برای یافتن جای پارک ندارید

من در مورد شما نمی دانم ، اما اکنون می توانم با یک چیز غذایی بخورم. یک کافه خوب آنجاست. من فقط به اوژن دوم می گویم که ما می خواهیم اینجا برویم و ماشین باید جای پارک خود را پیدا کند. از آنجا که من به طور منظم در اینجا هستم ، یوجین دوم برای من یک رزرو ثابت نگه می دارد ، بنابراین تهیه یک میز مشکلی نخواهد داشت.

ممکن است در آخرین جلسه ما به یاد داشته باشید که فضای پارکینگ رایگان ، دسترسی آنها را به ماشین منتقل می کند. اگرچه این ویژگی هنوز هم وجود دارد ، اخیراً مدیریت شهری امکانات پارکینگ خود را گسترش داده است. اماکن عمومی و ساختمانها اکنون درست در خارج از کافه دارای پارکینگ زیرزمینی هستند. برای ما ، این بدان معنی است که از ماشین پیاده می شویم و در کافه قدم می زنیم در حالی که ماشین چند متر زیر زمین جلوی چشمان ما سر می خورد. و از آنجا که بلافاصله در نزدیکی پارک شده است ، لازم نیست بعد از غذا منتظر بمانیم تا از نزدیکترین پارکینگ برگردد ، اما می توانیم درست در خارج از درب قرار بگیریم و رانندگی کنیم. این بسیار راحت است ، به ویژه هنگامی که عجله دارید یا باران می بارد و نمی خواهید در محدودیت انتظار صبر کنید.

تحرک الکتریکی در عصر پس از فسیل

من شخصاً فقط از غذای تازه تهیه شده در کافه مورد علاقه خود ، بلکه از هوای تازه بیرون هم لذت نمی برم. ما می توانیم از سیاستگذاران برای این کیفیت جدید زندگی تشکر کنیم. آنها میزان انتشار گازهای گلخانه ای را 80 درصد کاهش دادند و تا حد زیادی به هدف آب و هوایی که مدتها انتظار می رفت رسیدند – ما به عنوان شهروند حتی می توان انتظار کاهش بیشتر CO 2 در سالهای آینده را داشت. مشارکت کننده عمده در این امر ، انتقال به الکتروموتور و تولید برق از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر است.

شارژ باتری برای ماشین های الکترونیکی

من می دانم که فقط تعداد کمی از افراد در سال 2018 اتومبیل های الکتریکی رانندگی می کردند ، حتی اگر ایستگاه های بسیار پرقدرت از قبل قادر به این کار بودند باتری را دوباره شارژ کنیددر حدود 15 دقیقه. در آن زمان ، یک بار شارژ باتری مسافتی در حدود 200 کیلومتر را طی کرد. برای رانندگان مسافت طولانی که کاملاً نامناسب بود ، یا فقط تا حد محدودی مناسب بود. بعلاوه ، ایستگاههای شارژ خصوصاً در مناطق روستایی بسیار اندک بودند.

در سال 2030 ، بسیاری پیشرفت کرده است. امروز ، ما فقط نداریمچراغهای خیابان هوشمندبا عملکرد شارژ یکپارچه هر 20 تا 50 متر در شهرها و مناطق روستایی. در حال حاضر کویل های شارژ القایی زیرزمینی در محل های اصلی ترافیک نیز داریم. اگر به عنوان مثال اتومبیل الکترونیکی ما در یک تقاطع در چراغ راهنمایی قرمز منتظر باشد ، فناوری القایی باتری ما را ظرف چند دقیقه شارژ می کند. اگر زمان کافی برای شارژ کامل وجود نداشته باشد ، روند در سیم پیچ القایی بعدی ادامه خواهد یافت. به این ترتیب ، باتری های ماشین الکترونیکی همیشه قدرت کافی دارند.پرداختاز طریق یک تراشه یکپارچه که با رمزگذاری 1024 بیتی به کیف پول بیت کوین شما مرتبط است ، بدون تماس است. همانطور که می بینید ، همه اینها واقعاً آسان ، ایمن و راحت است.

اشتراک خودرو – به جای مالکیت استفاده کنید

اکنون که مقداری آرامش یافتیم ، پیشنهاد می کنم که به سفر خود ادامه دهیم. ماشین ما از قبل درب منزل منتظر ماست. و ، بله ، متوجه شده اید که دیگر این اتومبیلی نیست که وارد آن شده ایم ، بلکه اتومبیل دیگری است. در سال 2030 ، ما دیگر به داشتن اتومبیل خود اعتقاد نداریم. مردم می خواهند انعطاف پذیر باشند و دیگر لازم نیست در مورد شارژ باتری یا کار با خدمات مشتری زحمت بکشند. راننده هزینه ها را از طریق نرخ ثابت یا تعرفه انعطاف پذیر تأمین می کند. در حالی که نرخ ثابت همه چیز را با یک قیمت ثابت پوشش می دهد و بنابراین برای رانندگان مکرر مناسب است ، تعرفه انعطاف پذیر براساس استفاده واقعی است. این به ویژه به رانندگان گاه به گاه سود می رساند.

شما قبلاً این اصل را تحت عنوان “اشتراک خودرو” می دانید ، اما برخلاف آن زمان ، اشتراک خودرو در سال 2030 تفاوت عمده ای دارد:

Transpod – اتومبیل قابل تبدیل برای نیازهای فردی

در حالی که شما باید از قبل یک SUV ، یک ماشین جمع و جور شهری یا یک سدان اسپرت را انتخاب کنید ، من با اجاره هر اتومبیل کار خود را شروع می کنم و سپس با فشار یک دکمه قطعه را انتخاب می کنم. این راه حل هوشمند و چند مد “Transpod” نامیده می شود – به عبارت دیگر ، یک بدن قابل تبدیل.

برای سفر رفت و برگشت ما پیشنهاد می کنم که از بخش Transpod CCV – Compact City Van پیروی کنیم. شما فکر می کنید “جمع و جور” و “ون” از نظر تناقض دارند؟ فقط ببینید چه اتفاقی می افتد. به محض اینکه دکمه قسمت انتخاب شده خود را بر روی داشبورد فشار می دهم ، جلو و عقب سدان اسپرت اجاره قبلی جمع می شود. سپس سقف کابین مسافر بلند می شود که حجم داخلی آن را چهار برابر می کند. این نسخه از یک طرف به ما فضای کافی برای گپ زدن راحت را می دهد. و از طرف دیگر ، CCV به اندازه کافی باریک است که در ترافیک متراکم شهر گیر نمی کند ، اما ما را سریع به مقصد می رساند.

اعطای حقوق دسترسی

مستاجر قبلی حق دسترسی Transpod ما را مستقیماً به مچ بند هولوگرافیک من از طریق ابر ارائه دهنده Transpod2Go ما ارسال کرده است. Infineon و Xain قبلاً انتقال حق دسترسی را در سال 2018 در انجمن امنیت سایبری ATV ارائه داده بودند. خودت ببین!

کنترل دسترسی مبتنی بر بلاکچین

Transpod خود را سفارشی کنید

صرف اینكه ما به جای داشتن اتومبیل در آینده كرایه می كنیم به این معنی نیست كه باید فردیت را از دست بدهیم. برعکس. ما می توانیم نه تنها بخش ، بلکه رنگ Transpod خود را نیز انتخاب کنیم.

رنگ Transpod را انتخاب کنید

نپتون آبی با رنگی از اورانوس فیروزه چطور؟ یا شاید به جای آن قرمز مرکوری است؟ Transpod ما در حال حاضر چندین میلیون ترکیب رنگ را ارائه می دهد که می توانیم آنها را در بسته تقسیم اتومبیل با نرخ ثابت انتخاب کنیم. و اگر ترکیبی جدید ایجاد کنید و آن را به ارائه دهنده ارائه دهید ، 60 دقیقه رایگان به عنوان یک تشکر دریافت خواهید کرد.

سفارشی سازی خلاقانه ماشین آینده به رنگ بدنه ختم نمی شود ، بلکه در فضای داخلی نیز گسترش می یابد که حالت های مختلفی برای آن در دسترس است:

صندلی ماشین آینده

برای سفر ما برنامه “We Time” را انتخاب کردم ، زیرا برای صحبت کردن در جاده عالی است. وقتی تنها به خانه می روم و ایمیل ها را بررسی می کنم ، حالت “Me Time” را انتخاب می کنم.

در هر حالت مسافران می توانند صندلی ماشین خود را انتخاب کنند. من نمی دانم چه احساسی دارید ، اما من معمولاً برنامه Relax را انتخاب می کنم ، که پشتی را گسترش می دهد و همچنین می توانید عملکرد ماساژ اختیاری را انتخاب کنید. شما همچنین یک پایه پا می گیرید. به نظر من بسیار راحت و آرامش بخش است. بعضی اوقات حتی خسته می شوم. وقتی این اتفاق می افتد ، اوژن دوم پنجره ها را کم نور می کند. از این گذشته ، مردم در خیابان نیازی به دیدن چرت زدن من ندارند.

در انتهای دیگر طیف شما حالت Office را دارید. این یک جدول اختیاری برای لپ تاپ یا یک دستگاه هولوگرام شما فراهم می کند که از داده های ورود به سیستم شما برای شبیه سازی ایستگاه کاری شخصی شما استفاده می کند. صندلی در حالت ایستاده قائم باقی مانده است ، که تمرکز را آسان می کند. 

فضای داخلی آینده

آیا ایده ایستگاه کاری پیش بینی شده را دوست دارید؟ سپس صبر کنید تا ببینید Transpod چه پیشنهادی دیگری دارد. اگر به سمت راست این برنامه ایستگاه کاری بروید ، Eugene II تقویم شخصی ، مخاطبین و مجموعه عملکردهای مفید دیگر دفتر شما را فراخوانی می کند. و حتی بهتر می شود: می توانید آنها را از طریق کنترل حرکت به صفحه نمایشگر ، داشبورد یا سقف پانوراما منتقل کنید. اگر می خواهید یک کنفرانس ویدئویی برگزار کنید ، ضمن اینکه مراقب پیام های خود هستید ، می توانید چندین تصویر سه بعدی را به صورت یکپارچه ترکیب کنید. صبر کنید ، من به شما نشان می دهم.

من قبلاً رانندگان مکرری را دیده ام که حتی کل اتاق نشیمن خود را شبیه سازی می کنند. پس از همه ، من حدس می زنم آنها می خواهند در سفرهای طولانی احساس کنند که در خانه هستند. من خودم به ندرت از این عملکرد استفاده می کنم ، زیرا سفرهایم هرگز بیشتر از 20 دقیقه نیستند. اما اگر تمایل به خواندن یک مجله الکترونیکی داشته باشم ، می توانم آن را از کتابخانه دیجیتال خودم یا روی صفحه نمایش جلو ، منشور سه بعدی که قبلاً ذکر شد در مرکز ماشین یا عینک VR بارگیری کنم.

چشم انداز: پرواز به جای رانندگی

صحبت از خانه است ، می بینم که دیگر دیر شده است. اما قبل از خداحافظی ، می خواهم پیش نمایش کوتاهی از آینده دور برای شما داشته باشم.

تحرک زمینی در سال 2050 همچنان با ما خواهد بود ، اما به احتمال بسیار زیاد مردم از فضای سه بعدی بیشتر استفاده می کنند. به عنوان مثال ، ما انتظار داریمتاکسی های هوای الکترونیکی برای جایگزینی اتومبیل های زمینی به همین دلیل ساده که خیابان های ما دیگر قادر به تأمین نیازهای جمعیتی که به سرعت در حال افزایش است نیستند.

شما خودتان قبلاً شاهد این پیشرفت در دوران خود بوده اید. در آن زمان ، هنوز مشخص نبود که چگونه ترافیک هوایی کنترل می شود ، اما دولت ما اکنون این مشکل را نیز حل کرده است. چیزی که قبلاً فهمیدم این است که به زودی خواهیم توانست سوار بر یک جسم برقی پرواز کنیم ، چه یک هواپیمای بدون سرنشین و چه هواپیما ، و هرجا که می خواهیم برویم بدون هیچ گونه آزار دیگری پرواز کنیم.