IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
دریا

اولین کشتی حمل و نقل تجاری با هیدروژن در جهان


این کشتی 165 فوت در رودخانه سن در فرانسه واقع شده و محصول پروژه پرچمداران اروپا است

نقطه: در سال 2018 ، پروژه Flagships پروژه ای را آغاز کرد که دو کشتی هیدروژنی را در فرانسه و نروژ مستقر می کرد ، پس از آنکه آنها 5 میلیون یورو از برنامه Horizon 2020 اتحادیه اروپا تحت پروژه سلول های سوختی و هیدروژن مشترک (FCH JU) دریافت کردند. 

شناور فرانسوی 165 فوت ، که متعلق به شرکت حمل و نقل آب داخلی Compagnie Fluvial de Transport (CFT) است ، کالاها را روی ظروف و پالت ها در امتداد رودخانه سن انتقال می دهد و از هیدروژن فشرده تولید شده توسط الکترولیز استفاده می کند. 

این کشتی در ابتدا برنامه ریزی شده بود که یک قایق هیدروژنی در لیون باشد. با این حال تحقیقات نشان داد که استفاده بیشتر از هیدروژن برای حمل و نقل بار بیشتر است. ماتیو بلان ، مدیر CFT (زیرمجموعه گروه Sogestran) اظهار داشت : “تقاضا برای فناوریهای پایدارتر در حمل و نقل آبراه های داخلی در حال افزایش است. به عنوان بخشی از پروژه Flagships ، خوشحالیم که در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل و نشان دادن ویژگی های برتر سلولهای سوختی هیدروژنی در کاربردهای آب پیشرو هستیم. “

در حال حاضر در بلژیک سه کشتی مفهومی “Zulu” گروه Sogestran در حال فعالیت هستند. شناور که در پاریس مستقر می شود ، دارای سیستم تولید برق هیدروژنی است که توسط ABB Marine & Ports عرضه می شود و دارای پیل های سوختی بالارد است. هیدروژن توسط تامین کنندگان در منطقه پاریس تأمین می شود. برنامه ریزی شده برای سپتامبر 2021 ، برنامه ریزی این است که آن را تا پایان سال 2021 با هیدروژن کار کند. دو کشتی دیگر نیز در دست ساخت است. 

نویسنده: هالی همیلتون

بیشتر بیاموزید نوآوری های تحرک و حمل و نقل |نوآوری های پایداری

سوم ژوئن 2021

ایمیل: marie@maritimecleantech.no

وب سایت: flagships.eu