IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
امنیتجادهخشکی

مواد بازیافتی در راه سازی

ضایعات پلاستیکی

بیشتر پلاستیک های آلوده سرشار از پلیمرها هستند. این ماده می تواند به عنوان یک عامل تثبیت کننده در خاک و برنامه های سطح زیرین و یا به عنوان یک افزودنی برای مخلوط های کل در روسازی آسفالت مخلوط گرم استفاده شود. این ماده به عنوان گلوله به میزان پلاسما 0/25 – 0/5 درصد از وزن اتصال در روش مرطوب به مواد چسباننده اضافه می شود و یا در رویه خشک به سنگدانه ها اضافه می شود. در مجموع ، روش مرطوب در سهولت از روش خشک پیشی می گیرد و نیروهای برشی را برای اطمینان از پراکندگی تراشه های پلاستیکی اعمال می کند. HDPE در افزایش خواص مکانیکی HMA از LDPE ترجیح داده می شود. هر چه میزان پلاستیک اضافه شده کمتر در معرض درجه حرارت قیر قرار بگیرد ، این مقاومت در برابر سلب را بهبود می بخشد. 30٪ LDPE در روش خشک باعث پایداری مخلوط و میزان مقاومت کششی حفظ شده شد.

پسماندهای ساختاری

مواد زائد سازه ای حاصل از تخریب و جاده های متروکه ممکن است به صورت یک ماده جمع آوری شوند. زباله های تخریب آنهایی هستند که ممکن است از عملیات تخریب و تخریب ساختمان ها احیا شوند. مقادیر زیادی آجر ، گچ ، گچ ، بتن و سنگهای ساختمانی طبیعی در مناطق بزرگ شهری که برنامه های پاکسازی زاغه ها تسریع می شود ، موجود است. مواد اضافی مانند آجر و سنگ ممکن است از جاده های متروکه بدست آید که معمولاً در مناطق روستایی یافت می شوند. این مواد بسته به کیفیتشان ، یک پایه و یک پایه عالی را ایجاد می کنند. زباله هایی مانند سنگ مورد استفاده در جاده های ماكادام پس از فرآوری می توانند واجد شرایط سنگدانه های بتنی باشند. برنامه های پاکسازی در مقیاس بزرگ اغلب با ساخت بزرگراه ها و بزرگراه ها ارتباط دارند. مقدار مواد تخریب موجود به وضوح از سال به سال و شهر به شهر دیگر تغییر می کند و با اندازه شهر متفاوت است. برای مناطق پاکسازی بزرگ ، مقادیر ممکن است به راحتی به هزاران تن برسد. استفاده از آنها در نزدیکی نقطه مبدا بسیار سودمند خواهد بود.

بازیافت زونا از آسفالت

زونا های آسفالت به دو گروه فایبرگلاس و زونا دسته بندی می شوند. هر دو نوع از میزان متفاوتی از الیاف معدنی ، پرکننده های معدنی و گرانول های سنگ سخت (ذرات فوق العاده ریز سرامیک – روکش شده) علاوه بر سیمان آسفالت با درصد متوسط ​​30٪ از نظر جرم کل تشکیل شده است.

روسازی آسفالت بازسازی شده

گزارش شده است که میزان استفاده از روسازی آسفالت احیا شده در HMA و مواد پایه در انتاریو تا 8٪ کل مواد بازیافتی استفاده شده بین 2004 و 2006 گزارش شده است. مشخصات RAP از یک منبع به منبع دیگر با توجه به نوع و خواص مواد سنگدانه ها ، محتوای چسب ، سختی چسب ، روسازی پیوند خورده.

لاستیک خرده لاستیک “لاستیک قراضه”

 لاستیک خرد شده که در کاربردهای روکش آسفالت استفاده می شود ، خواه به روش مرطوب و هم به روش خشک پردازش شود ، مزایای دیگری نیز دارد به غیر از بهبود مقاومت در برابر لغزش. همچنین مخلوط های آسفالتی با مقاومت برشی بالا فراهم می کند ، که در تحمل بار تحمیل شده ترافیکی و جلوگیری از وقوع ناهمواری در زیر لایه های روسازی مطلوب است.

ماسه ریخته گری

این یک محصول جانبی از صنعت ریخته گری فلزات آهنی و غیر آهنی است و به عنوان یک ماده دانه ریز طبقه بندی می شود که از سیلیس با کیفیت بالا در اندازه یکنواخت و تمیزی قابل توجه تشکیل شده است. در ادبیات ذکر شده است که شن و ماسه به دفعات استفاده از آن در کارخانه های ریخته گری مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین به عنوان ریخته گری ماسه های ضایعاتی ذخیره می شود. در نظر گرفتن آن برای کارهای جاده ای در این مرحله است. این ماده در HMA ، زیرپایه ، خاکریزها و در مواد پر کردن به عنوان آب پرشده قابل استفاده است.

محصولات احتراق ذغال سنگ / مواد سیمانی تکمیلی

این شامل خاکستر بادی ، خاکستر کف / سرباره دیگ بخار ، خاکستر حوضچه ، شن و ماسه روغن ، خاک آلوده به نفت ، خاکستر شیل روغن و کفش ترمز خوب است. میزان متوسط ​​فلزات سنگین در خاکستر بادی [18] و ذرات بسیار ریز باعث می شود که خاکستر بادی به عنوان ماده پرکننده مواد معدنی در HMA قابل استفاده باشد. این می تواند از نوع C باشد که مقدار کلسیم بالایی دارد یا از نوع E با کاهش کلسیم باشد.

زباله های صنعتی برای راه سازی

انواع مختلفی از مواد زائد در هند یافت می شود مانند صنعتی ، ساختمانی ، خانگی ، کشاورزی و غیره. این مواد شامل خاکستر مگس ، خاکستر ذغال سنگ ، معدن سنگ ، پلاستیک ، شیشه ، سنگدانه بازیافتی ، مواد طبیعی طبیعی ، الیاف و کیسه های پلی اتیلن و غیره است. مواد زائد مانند: کمبود سنگ دانه / خاک خوب برای ساخت جاده. تولید و انباشت مواد زائد مختلف ، دفع و مشکلات زیست محیطی و اقتصاد و استفاده سودمند یک کار بسیار چالش برانگیز است. تمدن همچنین مواد زائد تولید می کند. مسئله دفع مواد زائد یک چالش است. برخی از این مواد زیست تخریب پذیر نیستند و اغلب منجر به بحران دفع زباله و آلودگی محیط می شوند. 

پسماندهای صنعتی نیروگاه های حرارتی عبارتند از: خاکستر بادی ، خاکستر پایین و خاکستر حوضچه. از کارخانجات فولاد سرباره کوره بلند ، سرباره کوره بلند و سرباره فولاد است. نیروگاه حرارتی نقش اصلی در تولید برق و در سناریوی هند خاکستر مگس استفاده شده از ذغال سنگ با محتوای خاکستر بالا است.

خاکستر بادی یکی از باقی مانده هایی است که در طی فرآیند احتراق ایجاد می شود و ذرات ریز تشکیل شده با گازهای دودکششی را شامل می شود. از نظر مهندسی عمران و صنعت اصطلاح “خاکستر بادی” به طور کلی به خاکستر بادی ذغال سنگ گرفته شده از نیروگاه های زغال سنگ (نیروگاه حرارتی) اطلاق می شود که تا حد زیادی غالب ترین خاکستر بادی است که در مصارف ساختمانی و صنعتی استفاده می شود. بسته به منبع و ترکیب زغال سوخته ، اجزای خاکستر بادی به میزان قابل توجهی متفاوت است ، اما تمام خاکستر بادی شامل مقادیر قابل توجهی دی اکسید سیلیسیم (SiO2) (هر دو آمورف و کریستالی) و اکسید کلسیم (CaO) است که به آن آهک نیز می گویند هر دو ماده آندمیک در بسیاری از لایه های سنگی حاوی ذغال سنگ ، اکسید آهن (III) (FeO2) ، اکسید آلومینیوم (Al2O3) است. بسته به منبع زغال سنگ ممکن است یک یا چند ماده شیمیایی سمی در مقدار کمیاب داشته باشد: آرسنیک ، بریلیم ،

گرد و غبار کوره سیمان (CKD) ذرات قلیایی خشک ریز تقسیم شده ای است که توسط گازهای خروجی از کوره سیمان حمل می شود و توسط سیستم کنترل آلودگی هوای کوره گرفته می شود. با این حال به طور کلی ، ترکیب گرد و غبار کوره سیمان مانند سیمان است و از کربنات کلسیم ، کلسیت ، سیلیکات ، سولفات پتاسیم ، سولفات کلسیم ، اکسید آلومینیوم ، اکسید آهن ، کلرید پتاسیم ، اکسید منیزیم ، سولفات سدیم و پتاسیم تشکیل شده است. فلوراید گرد و غبار کوره سیمان دارای ترکیب شیمیایی مشابه سیمان است. بنابراین ، مقدار اولیه گرد و غبار سیمان خصوصیات سیمانی آن است. هنگامی که گرد و غبار کوره سیمان به عنوان یک عامل تثبیت کننده استفاده می شود ، مخلوط و تراکم گرد و غبار سیمان هنگامی که در ابتدا یا در عرض 24 ساعت اعمال می شود ، کامل می شود.

سرباره کوره بلند یک محصول جانبی صنعتی از آهن است که در کوره بلند تولید می شود. دارای خواص مشابه سیمان است. به عنوان ماده اتصال دهنده در ساخت و سازهای جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این سرباره در درجه اول از سیلیکاتها و آلومینوسیلیکاتهای آهک و بازهای دیگر تشکیل شده است. سرباره کوره بلند در طی فرآیند ذوب در عملیات ساخت فولاد تولید می شود. سرباره یک جرم نسبتاً پیچیده است که نسبتاً بی اثر است. این ماده از اکسیدهای فلز تشکیل شده است (در نتیجه اکسیداسیون فلز در طی فرآیند ذوب تولید می شود) ، نسوز ذوب شده ، شن و ماسه حاصل از ریخته گری قراضه بازیافت شده ، خاکستر کک و سایر مواد.

سرباره فولاد محصول جانبی فرآیند ساخت فولاد است ، حاوی مخلوطهای ذوب شده اکسیدها و سیلیکاتها در درجه اول کلسیم ، آهن ، آهک بدون لایه و منیزیم است. سرباره فولاد حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است. ساختار خلا v بسیار فشرده شده آن منجر به ماده ای بسیار متراکم و سخت می شود. سرباره فولادی که به عنوان ماده زائد در طول تولید فولاد بدست می آید ، اندازه ذرات از 80 میلی متر تا 300 میکرون متغیر است. در مقایسه با سرباره کوره بلند ، سرباره استیل حاوی مقادیر کمتری سیلیس ، مقادیر بیشتری اکسید آهن و اکسید کلسیم به دلیل وجود آهک آزاد است ، سرباره فولاد باید قبل از استفاده در ساختمان از بین برود.

نتیجه

ساخت و ساز از مقدار زیادی سنگدانه طبیعی (سنگ ریزه ، شن و ماسه ، سنگ خرد شده) حاصل از حفاری استفاده می کند و بخش قابل توجهی از این مقادیر برای نیازهای راه سازی استفاده می شود. چنین تقاضای مداوم برای مواد طبیعی منابع طبیعی را تهی می کند و در مناطقی که فاقد سنگ دانه های طبیعی با کیفیت هستند ، هزینه های خرید و حمل و نقل هزینه های ساخت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بهره برداری از سنگدانه های طبیعی ، نه تنها خود سنگدانه ها ، بلکه محیط طبیعی ای است که سنگدانه ها از آن استخراج می شوند. روش بهره برداری همچنین منجر به تأثیرات منفی مختلفی می شود که تغییرات بصری در محیط ایجاد می کند ، افزایش ترافیک سنگین در جاده های موجود با ظرفیت تحمل ناکافی ، سر و صدا ، گرد و غبار و ارتعاشات. در طرف دیگر ،

طیف گسترده ای از این مواد غیر استاندارد و جایگزین برای چندین سال در سراسر جهان با موفقیت بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از شرکت ها و خدمات دولتی ، و همچنین دانشگاه ها ، در تحقیق ، توسعه و نمایش چندین ساله این مواد گنجانده شده اند. برای جایگزینی قابل استفاده ، مواد جایگزین باید از مشخصات مهندسی خاصی برخوردار باشند ، سطح قابل قبولی از اجرا را نشان دهند و از لحاظ اقتصادی با مواد سنتی قابل مقایسه باشند.

تصویر و اطلاعات:

Igi-global.com ، onlinepubs.trb.org ، ccaa.com.au ، ویکی ، geology.com ، designingbuildings.co.uk ، ibmd.tatasteel.com ، brickwell.co.in ، cdeasia.com ، isowall.co. za ، natureswayresources.com ، Steel-360.com ، quora.com ، reade.com ، Mechanical-solutions.co.uk ، citytoday.news ، southwestlandscapingmaterials.com ، paxcos.com bbc.com ، yourhome.gov.au ، cdrecycler .com ، portableplants.com ، recycleinme.com ، sciencedirect.com ، lkabminerals.com
worldcoal.org ،