IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
امنیتخشکیسلامتیفضا

هواپیماهای برقی

هواپیماهای مفهومی انتشار صفر جدید ایرباس

ایرباس از مفهوم “اولین هواپیمای تجاری با انتشار صفر” در جهان رونمایی کرد

شرکت هواپیماسازی ایرباس سه مفهوم را برای هواپیماهای تجاری با انتشار صفر ارائه داده است که می توانند از طریق هیدروژن تأمین شوند و ممکن است تا سال 2035 مورد استفاده قرار گیرند.

این مفاهیم که ZEROe نامیده می شوند ، هر یک به گونه ای طراحی شده اند که راهی متفاوت برای دستیابی به پروازهای با انتشار صفر توسط ایرباس نشان دهند .

این شرکت تصاویری از سه هواپیمای برقی را آشکار کرد : یک طرح توربوفن ، یک طرح توربوپراپ و یک “بدنه ترکیبی” که همگی به هیدروژن به عنوان منبع اصلی انرژی متکی هستند.

مفهوم جدید ایرباس برای یک هواپیمای با انتشار صفر
برترین ها: ایرباس سه مفهوم هواپیما با میزان تولید صفر ایجاد کرده است. در بالا: هواپیمای “بدن مختلط بال”

ایرباس مفاهیمی را برای نشان دادن اینکه چگونه صنعت هواپیمایی می تواند تأثیرات زیست محیطی خود را کاهش دهد ایجاد کرد.

مدیر عامل ایرباس ، گیلوم فاوری گفت: “من کاملاً معتقدم که استفاده از هیدروژن – چه در سوخت های مصنوعی و چه به عنوان منبع اصلی برق هواپیماهای تجاری – این توانایی را دارد که تأثیرات اقلیمی هواپیما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.”

ایرباس قصد دارد هواپیماها را توسعه داده و تا سال 2035 به تولید برساند.

فوری ادامه داد: “این مفاهیم به ما کمک می کند تا در طراحی و چیدمان اولین هواپیمای تجاری خنثی کننده آب و هوا و انتشار صفر در جهان ، که قصد داریم تا سال 2035 به بهره برداری برسیم ، کاوش و رشد کنیم.”

مفهوم جدید ایرباس برای یک هواپیمای با انتشار صفر
هواپیمای توربوفن می تواند 200 مسافر را جابجا کند

هواپیمای مفهومی توربوفن ایرباس قادر به حمل 120 تا 200 مسافر و برد بیش از 2000 مایل با قابلیت سفر در سراسر قاره ها خواهد بود.داستان مرتبطایرباس از مدل عملیاتی “بال پرنده غول پیکر” صرفه جویی در سوخت خود رونمایی کرد

به جای استفاده از سوخت جت ، این نیروگاه توسط یک موتور توربین گاز اصلاح شده کار می کند که از طریق احتراق روی هیدروژن کار می کند. هیدروژن از مخازن واقع در پشت بازوی فشار عقب هواپیما ذخیره و توزیع می شود.

مفهوم جدید ایرباس برای یک هواپیمای با انتشار صفر
طراحی توربوپراپ که مانند تمام مفاهیم ساخته شده توسط احتراق هیدروژن تأمین می شود

با دامنه ای مشابه کانسپت توربوفن ، هواپیمای دارای “بدنه ترکیبی” می تواند 200 مسافر را در خود جای دهد.

این هواپیما که بالهای خود را با بدنه خود ادغام می کند ، دارای یک بدنه استثنایی گسترده است که گزینه های مختلفی را برای ذخیره و توزیع هیدروژن و چیدمان کابین ایجاد می کند.

طراحی توربوپراپ همچنین با احتراق هیدروژن در موتورهای توربین گازی اصلاح شده تأمین می شود ، اما به جای توربوفن از موتور توربوپراپ استفاده می کند. بیش از 1000 مایل قادر به حمل 100 مسافر خواهد بود.

مفهوم جدید ایرباس برای یک هواپیمای با انتشار صفر
هواپیماهای مفهومی جدید می توانند تا سال 2035 در خدمت باشند

به منظور انتقال به هواپیماهای با میزان انتشار صفر ، فرودگاه ها به زیرساخت های قابل توجهی برای حمل و سوخت رسانی به هیدروژن احتیاج دارند که نیاز به حمایت دولت ها دارد.

فاوری افزود: “انتقال به هیدروژن ، به عنوان منبع اصلی برق این هواپیماهای مفهومی ، به اقدامات قاطع کل اکوسیستم هواپیمایی نیاز دارد.”

سال گذشته ، شرکت مهندسی استرالیا MagniX ‘Harbor Air ePlane ، اولین هواپیمای برقی تجاری جهان ، پرواز آزمایشی خود را در کانادا انجام داد . این هواپیما شش صندلی دارد و از یک پیشرانه الکتریکی با چگالی بالا استفاده می کند.

ایرباس به تازگی از یک مدل کارمند از هواپیمای صرفه جویی در سوخت ماوریک خود رونمایی کرده است که مانند طرح انتشار صفر در بالا ، دارای طراحی “بدنه مخلوط بال” است. این شرکت همچنین در حال کار با شرکت معماری MVRDV برای کشف چگونگی تبدیل شدن قطارهای بزرگ ، مراکز فرود هواپیماهای بدون سرنشین مسافری به بخشی از شبکه های حمل و نقل در آینده است.