IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
امنیتخشکیدریاسلامتیفضا

هیدروژن


مسیری مهم برای جاه طلبی های انتشار صفر ما

در ایرباس ، ما معتقدیم که هیدروژن یکی از امیدوار کننده ترین فن آوری های انتشار صفر برای کاهش تأثیرات آب و هوایی هواپیمایی است. به همین دلیل است که ما هیدروژن را یکی از مسیرهای مهم فناوری برای دستیابی به جاه طلبی خود برای ورود یک هواپیمای تجاری با انتشار صفر به بازار تا سال 2035 می دانیم.

مرز بعدی در فناوری پیشرانه جایگزین

هیدروژن یک فناوری پتانسیل بالا با جرم انرژی خاص در واحد واحد است که سه برابر بیشتر از سوخت سنتی جت است. اگر از انرژی های تجدید پذیر از طریق عمل الکترولیز تولید، آن را منتشر می کند هیچ CO 2 تولید گازهای گلخانه ای و بدین وسیله امکان انرژی های تجدید پذیر به هواپیما به طور بالقوه قدرت های بزرگ در مسافت های طولانی اما بدون کالا توسط نامطلوب CO 2 تولید گازهای گلخانه ای.

از آنجا که هیدروژن از چگالی انرژی حجمی کمتری برخوردار است ، احتمالاً ظاهر بصری هواپیماهای آینده تغییر خواهد کرد. این کار برای جای دادن بهتر محلول های ذخیره هیدروژن است که نسبت به مخازن ذخیره سوخت جت موجود ، حجیم تر خواهند بود.

ایرباس در حال حاضر عضوی از شورای هیدروژن است تا از تجارب عظیم صنعت در زمینه هیدروژن بهره مند شود.

دو کاربرد اصلی هیدروژن در هواپیما

از هیدروژن برای چندین دهه با خیال راحت در صنایع هوافضا و اتومبیل استفاده می شده است. چالش صنعت هواپیمایی در حال حاضر استفاده از این حامل انرژی با انتشار صفر و انطباق آن با نیازهای هواپیمایی تجاری است. 

در ایرباس ، دو کاربرد اصلی برای هیدروژن مشاهده می کنیم:

  • پیشرانه هیدروژنی: هیدروژن را می توان از طریق موتورهای توربین گازی اصلاح شده یا به انرژی الکتریکی تبدیل کرد که از طریق سلول های سوختی توربین گاز را تکمیل می کند. ترکیب هر دو یک زنجیره پیشرانه ترکیبی-الکتریکی بسیار کارآمد را ایجاد می کند که کاملاً از هیدروژن تأمین می شود.
  • سوخت های مصنوعی: از هیدروژن می توان برای ایجاد سوخت های الکترونیکی استفاده کرد ، که فقط از طریق انرژی های تجدید پذیر تولید می شوند. هیدروژن تولید شده با استفاده از الکتریسیته تجدیدپذیر با دی اکسید کربن ترکیب می شود و با انتشار گازهای گلخانه ای صفر ، سوخت کربنی ایجاد می کند.

ما انتظار داریم در مورد بهترین ترکیب فناوری هیدروژن تا سال 2025 تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

یک فناوری با پتانسیل بالا برای دستیابی به اهداف آب و هوایی هواپیمایی

انتظار می رود هیدروژن تجدیدپذیر برای چندین صنعت راه حلی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی باشد. و ما معتقدیم صنعت هواپیمایی نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد: تخمین زده می شود که هیدروژن توانایی کاهش انتشار CO 2 هواپیما تا 50٪ را دارد.

ما برای اطمینان از اینکه هیدروژن می تواند به ما کمک کند تا گام های قابل توجهی در جهت حمل و نقل هوایی خنثی از آب و هوا برداریم ، با بازیگران مختلف صنعت از جمله تأمین کنندگان انرژی و فرودگاه ها همکاری می کنیم .