چرا هیدروژن امیدوار کننده ترین فناوری انتشار صفر است
گلن لولین پتانسیل باورنکردنی هیدروژن را رمزگشایی می کند
منt حامل انرژی پاک است که صنعت حمل و نقل را از خودرو و راه آهن گرفته تا حمل و نقل وادار می کند و بنشیند: هیدروژن. برای Airbus VP از هواپیمای Zero-Emission Aircraft Glenn Llewellyn ، هیدروژن چیزی فراتر از یک سر و صدا در صنعت است: این بالقوه آینده هواپیمایی است.
برای بیش از 50 سال ، نفت سفید در صنعت هواپیمایی سلطنت کرده است ، و سوخت ضروری مورد نیاز برای تأمین انرژی هواپیماها را تأمین می کند. اما یکی دیگر از مسیرهای فناوری با پتانسیل بالا اکنون در کانون توجهات قرار دارد.
هیدروژن ، عنصری که در بالای جدول تناوبی قرار دارد ، علاقه مهندسان هواپیمایی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. گلن لولین خود را در میان طرفداران اولیه هیدروژن می داند. امروز ، او در راس انقلاب هیدروژن در ایرباس است که مأموریت دارد تمام مواد لازم را برای راه اندازی اولین برنامه هواپیمای تجاری با انتشار صفر در جهان متحد کند.
- حامل انرژی برای تأمین سوخت هواپیمای خنثی آب و هوای فردادرباره چگونگی ظهور هیدروژن به عنوان یک تغییر دهنده بازی در مسیر پرواز به سمت پرواز بدون آب و هوا بیشتر بخوانید.دریافت فایل1.36 مگابایت
در ایرباس ، ما کاملاً اعتقاد داریم که انرژی تجدیدپذیر برای تأمین انرژی هواپیمایی آینده نیاز دارد. و هیدروژن به طور بالقوه بهترین مسیری است که از طریق آن انجام می شود.
گلن لولین ، معاون ایرباس هواپیمای صفر گسیل
5 سوال با Airbus VP هواپیمای Zero-Emission Aircraft ، گلن لولین
پرسش: به تازگی یک سال پیش ، صنعت هواپیمایی در مورد ظرفیت ذخیره سازی باتری بسیار سرگرم بود. چی شد؟
طی ده سال گذشته ، ایرباس در تحقیق و توسعه پروازهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. ما چیزهای زیادی آموخته ایم و افتخار می کنیم که هواپیماهای برقی زیادی را وارد هوا کرده ایم. تمرکز برنامه پرواز الکتریکی ما انتشار صفر بوده است ، که ما با موفقیت برای تظاهرات کنندگان هواپیمای یک تا چهار نفره خود موفق شدیم. ما هنوز هم اعتقاد داریم پرواز برقی و هیبریدی-برقی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با این حال ، هواپیماهای بزرگتر به جرم بسیار زیاد انرژی در واحد واحد نیاز دارند و فناوری باتری با توجه به جدول زمانی بلند پروازانه ای که تعیین کرده ایم ، در سرعتی که برای تحویل هواپیمای با میزان انتشار صفر نیاز داریم ، پیشرفت نکرده است . به همین دلیل است که ما تحقیق در مورد مسیرهای دیگر مانند هیدروژن را آغاز کردیم.
پرسش: بنابراین همه چیز در مورد هیدروژن است. چه چیزی آن را برای ایرباس جذاب کرده است؟
دلایل زیادی وجود دارد. اول ، هیدروژن هیچ CO 2 تولید نمی کندانتشار ، اگر از انرژی تجدید پذیر از طریق الکترولیز تولید شود. این اساساً به هواپیما اجازه می دهد با انرژی تجدید پذیر تأمین شود. علاوه بر این ، هیدروژن ممکن است ما را قادر به کاهش قابل توجه یا حتی از بین بردن NOx و مواد منقابل مصرف کند. دوم ، در حالیکه بخش انرژی به انتقال خود به سمت منابع انرژی پاک ادامه می دهد ، انتظار می رود که با افزایش تولید در مقیاس گسترده ، هیدروژن طی دهه آینده به طور قابل توجهی کاهش یابد. این امر باعث می شود تا با گزینه های موجود ، مانند سوخت جت ، به طور فزاینده ای از نظر هزینه ای رقابت کند. سرانجام ، ما به سادگی قرار دادن یک هواپیمای مجهز به هیدروژن به هوا راضی نخواهیم شد: ما هدف گذاری گسترده ای را هدف قرار داده ایم و این با ایجاد زیرساخت های هیدروژن در سراسر جهان آغاز می شود. ما اعتقاد داریم که فرودگاه ها باید از قبل از هیدروژن برای کربن زدایی اکوسیستم حمل و نقل زمینی خود استفاده کنند ،
پرسش: ایرباس در حال حاضر کدام فناوری های هیدروژنی را برای هواپیما کشف می کند؟
سلول های سوختی هیدروژن ، احتراق هیدروژن در موتورهای توربین گازی اصلاح شده و سوخت های مصنوعی از جمله فناوری هایی است که در حال بررسی آنها هستیم. موتور توربین گازی هواپیما همچنین می تواند ترکیبی باشد زیرا ممکن است توسط یک موتور الکتریکی تقویت شود. بنابراین هواپیما می تواند به طور بالقوه توسط هیدروژن و یک سیستم الکتریکی ترکیبی تأمین شود که به جای باتری از سلولهای سوختی تأمین می شود. این فناوری ها مکمل یکدیگر هستند و مزایای آن افزودنی است.
پرسش: برخی از چالش های فنی هواپیماهای هیدروژنی چیست؟
هنوز این باور غلط عمومی وجود دارد که هیدروژن ایمن نیست. آنچه بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند ، اقدامات احتیاطی گسترده ایمنی است که در طراحی و بهره برداری از هواپیماهای مجهز به نفت سفید امروزی در نظر گرفته شده است. به دلیل اعمال دقیق این اقدامات احتیاطی ، هواپیمایی دارای سابقه ایمنی چشمگیری است. به همین دلیل ، اهداف ایمنی صنعت بدون تغییر باقی می مانند ، اما فناوری هایی که ما برای دستیابی به آنها یا عبور از آنها استفاده می کنیم ، در مقایسه با نسل فعلی هواپیماها متفاوت خواهد بود. این منطقه ای است که در آن مصالحه صفر خواهد بود ، بنابراین ما توجه خود را بیشتر به تجزیه و تحلیل ، آزمایش و نمایش پرواز معطوف خواهیم کرد. ذخیره سازی همچنین منطقه ای است که در آن به توسعه فناوری و بلوغ نیاز است ، زیرا مخازن هیدروژن نسبت به مخازن ذخیره سوخت جت بزرگتر و سنگین ترند.
پرسش: آیا متوجه خواهیم شد که شما در مورد یک فناوری انتشار صفر جدید بهتر از هیدروژن یک سال دیگر صحبت می کنید؟
شاید! (می خندد) همه چیز در نوآوری هواپیما خیلی سریع پیش می رود که گفتن آن با اطمینان 100٪ همیشه چالش برانگیز است. اما به نظر می رسد هیدروژن امیدوار کننده ترین راه برای کاهش قابل توجه تأثیر آب و هوایی هواپیمایی از طریق سوخت های مصنوعی و هواپیماهای مجهز به هیدروژن در آینده باشد. در ایرباس ، ما کاملاً اعتقاد داریم که انرژی تجدیدپذیر برای تأمین انرژی هواپیمایی آینده نیاز دارد. و هیدروژن به طور بالقوه بهترین مسیری است که از طریق آن انجام می شود. ما همچنین پنج سال به خود فرصت داده ایم تا قبل از تصمیم نهایی تصمیم بگیریم. و شخصاً ، من سالهاست که در مورد پتانسیل یک فناوری اینقدر هیجان زده نیستم.