IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
جاده

یک راه حل ابتکاری برای پلاستیک های بازیافت آسفالت ترکیبی برای ساخت جاده ها است

یک راه حل ابتکاری برای همه پلاستیک هایی که در محل دفن زباله های جهان خفه می شوند ، بازیافت مجدد آن و استفاده از آن برای ساخت جاده ها است.

با توجه به اتصال پلیمرهای پلاستیکی ، طبق گفته کارشناسان مستقل آسفالت ایجاد شده ارزان تر و طولانی تر از روسازی معمولی خواهد بود.

یک شرکت اروپایی قبلاً در حال ترکیب گلوله های پلاستیکی با آسفالت مخلوط گرم به جاده های مجاور است. يك شركت آمريكايي مي گويد كه با پيدا كردن پشتوانه مالي ، محصول خود “مي تواند ظرف شش ماه مستقر شود” با فرآيندي كه آسفالت را از سطح جاده با اورتان پلاستيك مخلوط مي كند.

صحادات حسین ، استاد مهندسی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون ، گفت: “همه کشورها روش های جدیدی را برای استفاده مجدد از این پلاستیک بازیافت شده پیدا می کنند.” “من با آفریقا و کشورهای در حال توسعه کار می کنم. در هر کجا که بروید ، آنها در حال ساخت جاده های جدید هستند – صدها مایل از آنها. ما می توانیم مقدار زیادی از این مواد [پلاستیکی] را برای استفاده قرار دهیم. “

جاده های پلاستیکی 100٪ بازیافت شده

و یک شرکت بلندپرواز هلندی ، جاده های پلاستیکی با بازیافت 100 درصدی را که در پانل های مقطعی ساخته شده اند ، پیش بینی کرده است که می توانند مانند بلوک های لگو ، در محلی قرار گیرند. با این حال ، تا کنون ، بزرگترین پروژه آن آزمایش یک مسیر دوچرخه 30 متری در شهری در حدود 60 مایلی شرق آمستردام بوده است.

طبق تحقیقات موسسه تحقیقات بازار Euromonitor International ، بیش از 583 میلیارد بطری پلاستیکی به تنهایی از سه سال آینده در سراسر جهان تولید می شود. بطری ها تقریباً 500 سال طول می کشد تا در محل های دفن زباله تجزیه شوند ، و بعضی از وسایل پلاستیکی تقریباً دو برابر طول می کشد. براساس گزارش سال 2016  بنیاد الن مک آرتور ، تا سال 2050 ، شناورهای پلاستیکی در اقیانوس ها از ماهی ها بیشتر خواهند  بود.

تزریق پلاستیک به بزرگراه ها راه حل آینده ای است: تقریباً نیمی از پلاستیک جهان هیچ خروجی ندارد ، در حالی که بازیافت سنتی ممکن است خشک شود ، و محل های دفن زباله را تنها گزینه دیگر می داند.

حسین که رهبر یک پروژه آزمایشی است که از پلاستیک بازیافت شده برای ساحل کردن جاده های مرتفع بزرگراه در تگزاس استفاده می کند ، گفت: “اگر پلاستیک را بازیافت می کنید و بازار آن را ندارید ، چیست؟” “بنابراین ، اکنون ، ما در حال بازیافت پلاستیک هستیم ، بازار فوق العاده ای داریم. شما این پلاستیک را از بطری ها به داخل گلوله های کوچک می سازید ، سپس آنها را با مواد کاملاً [آسفالت] مخلوط می کنید و آنها به نوعی ماده سیمانی برای روسازی تبدیل می شوند. “

3 نوع پلاستیک جاده ای

تاکنون شرکت هایی در ایالات متحده و خارج از کشور تحقیقاتی را در مورد سه نوع پلاستیک جاده انجام داده اند: اضافه کردن گلوله های پلاستیکی تصفیه شده به آسفالت مخلوط داغ ، سنگ زنی از سطح بالای جاده ها و اضافه کردن اورتان و جاده هایی که در اصل چیزی جز پلاستیک بازیافتی نیستند. .

دلایل مختلفی وجود دارد که جاده های تزریق شده با پلاستیک دوام بیشتری دارند. یك شركت ،  TechniSoil Industrial می گوید ، جاده های آن از 8 تا 16 برابر بادوام تر است. دلیل اصلی در ارتباط با چیزی است که صنعت آن را “جریان” می نامد ، اصطلاحی که بهترین ترجمه را به “انعطاف پذیری” می دهد. وقتی وزن یک وسیله نقلیه با عبور از آسفالت پایین می آید ، آن آسفالت به 100٪ نمی رسد. .

شان ویور ، بنیانگذار TechniSoil گفت: “این فقط یک درصد از آنچه را که قبلاً بود ، برگشت می دهد.” وی افزود: “خوب ، به همین دلیل است که حفره ها را می گیرید و جاده ها از هم جدا می شوند. آنچه ما با استفاده از پلاستیک یافتیم [در مخلوط آسفالت بازیافتی] این بود که ما جریان صفر داشتیم. ”

ویور گفت که شرکت مستقر در کالیفرنیا با استفاده از یک فرایند میکس پلاستیکی به نام TrowelPave تقریباً در 100 شهر ساحل غربی کار می کند.

ویور گفت: “شهرها فقط متحیر هستند كه می توانند یك حفره را برطرف كنند و هرگز به آن حفره نروند.” “جاده قبل از خراب شدن جاده ، در اطراف آن شکست خواهد خورد.”

فرآیند سنگ فرش ویور که ترکیبی از آسفالت بازیافتی با MDI (متیلن دی فنیل دیازوسیانات) یورتان است ، به مدت پنج سال توسط دانشگاه نوادا در رنو آزمایش شد.

الی ی.حاج ، استادیار مهندسی دانشگاه ، که در زمینه تحقیقات سنگفرش تخصص دارد ، گفت: “این 100 درصد RAP است. “شما آن را پودر می کنید ، پلاستیک مایع را اضافه می کنید ، و با مخلوط سردی که می تواند از آنها به عنوان یک لایه سطحی استفاده کند” بیرون می آید.

یک شرکت اسکاتلندی ،  MacRebur ، می گوید که در حال شروع به توسعه قراردادها در سراسر جهان برای محصول خود است که گلوله های پلاستیکی قابل بازیافت – ده یا بیشتر می تواند در کف دست باشد – در آسفالت مخلوط داغ قرار دهد. مدیرعامل Toby McCartney ، در ویدئویی در وب سایت شرکت ، یادآوری کرد که ابتدا شاهد فرایند تزریق پلاستیک در هند است.

وی گفت: “مطمئناً ، همه در حال انجام این کار هستند ، یا مردم به این موضوع فکر کرده اند؟” “اما ما فقط به آن [خودمان] ضربه زدیم و با ترکیب مناسب همراه شدیم.”

یکی دیگر از شرکت کنندگان در بازار جاده های پلاستیک ، ائتلافی از سه شرکت هلندی است که شرکت PlasticRoad را تشکیل  داده است ، شرکتی که می گوید قصد دارد جاده های ساخته شده از پلاستیک بازیافت 100 درصد را بسازد.

یکی از چالش های آن این است که پلاستیک به تنهایی یک سطح لغزنده است.

آن Koudstaal ، مخترع PlasticRoad ، در یک ایمیل گفت: “ما یک پوشش ویژه – با ایمنی اثبات شده” ایجاد کرده ایم تا اطمینان حاصل شود که پلاستیک دارای سطح خشن و لزج نخواهد بود. “ما در تلاش هستیم تا جاده کاملی را از پلاستیک زباله بسازیم.”


برای معرفی کسب و کار خود به صورت تولید محتوا متنی و تصویری و ویدویی کلیک کنید