IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
خشکیکشاورزی

آینده رباتیک ، ترکیبی-الکتریکی کشاورزی

در حالی که بسیاری از افراد در سراسر جهان ، در میان بیماری همه گیر COVID-19 سفارش داده می شوند ، در حال ارائه روش های ابتکاری برای کاشت باغ های پیروزی کوچک در ، اطراف و بالای خانه های خود هستند ، اما تغییرات زیادی در بازارهای بزرگ رخ می دهد – بیشتر آنها ناشی از فناوری های نوین.

اخیر IDTechEx پخش، “وسایل نقلیه الکتریکی و رباتیک در کشاورزی: $ 50 میلیارد بازار به زودی،” ارائه خلاصه ای از 215 صفحه گزارش ، “وسایل نقلیه الکتریکی و رباتیک در کشاورزی 2020-2030،” که شرکت تحقیقاتی در فوریه منتشر شده است. به گفته رئیس IDTEchEx ، پیتر هاروپ ، تغییر آینده کشاورزی به سمت برق و رباتیک نتیجه سه روند اساسی است: کمبود نیروی کار؛ نیاز به کشاورزی دقیق؛ و پیشرفت در اتوماسیون.

در ابتدا ، هاروپ در مورد اینکه چگونه کمبود نیروی کار در مکانهایی مانند انگلستان و ژاپن نیاز به استفاده از ربات ها برای تأمین خواسته های تولید دارد ، صحبت کرد. وی گفت: “انگلستان به دلیل خروج از اتحادیه اروپا به طور جدی به سمت کمبود نیروی کار بیشتر و فشار بیشتری برای اتوماسیون می رود.” “[این امر] انتقال افراد با مهارت بالا به انگلیس را بسیار آسان تر می کند و برای افراد با مهارت کم نیز تقریباً غیرممکن است که به انگلیس بروند.”

هاروپ این را با آنچه در ژاپن می گذرد مقایسه کرد ، جایی که میانگین سن یک کشاورز حدود 70 سال است. هاروپ گفت: “امتناع” جوانان از زندگی و کشاورزی در جوامع روستایی “یک مشکل جدی” است ، اما این فقط مختص ژاپن نیست. در سراسر دنیا ، کشاورزان پیر می شوند. به جای آنکه ردپای خود را به مزارع برسانند ، نسل های جوان ترجیح می دهند به شهرها سرازیر شوند.غول های صنعت [کشاورزی] ، مانند جان دیر ، می گویند که قدرت الکتریکی قابلیت کنترل و فرصت های بهتری را برای اتوماسیون و کاشت دقیق و موارد دیگر از این قبیل فراهم می کند.

هارروپ برای کمک به رفع خلأ ناشی از روندهای جمعیتی ، تعدادی از فناوری های توانمند را برجسته کرد که به صنعت کشاورزی کمک می کنند تا علی رغم کمبود نیروی انسانی مایل و موجود ، به تغذیه جمعیت در حال رشد جهان ادامه دهد. این پیشرفت های فناوری مربوط به پیشرانه ها ، کشش بردار ، سیستم های باتری ، خازن های بزرگ ، وسایل الکترونیکی قدرت ، کار با بدنه خورشیدی و ریز شبکه های صفر قابل انتقال است.

با این وجود ، یک فناوری بالاتر از بقیه قرار دارد: برق رسانی.

هاروپ گفت: “غول های صنعت [کشاورزی] ، مانند جان دیر ، می گویند که قدرت الکتریکی قابلیت کنترل و فرصت های بهتری را برای اتوماسیون و کاشت دقیق و موارد دیگر مانند آن فراهم می کند.” “[این فناوری ها] بدون دقت وسایل نقلیه الکتریکی امکان پذیر نخواهد بود.”

در حالی که گزارش IDTechEx شامل ده ها فناوری پیشرفته ، نمونه های اولیه و وسایل نقلیه کشاورزی است ، هارروپ در هنگام پخش وب این شرکت ها را لمس کرد:

شرکت کوچک ربات : شرکت فناوری مستقر در انگلستان در حال توسعه سه مزرعه – تام ، دیک و هری – است که به طور مستقل محصولات قابل کشت را کاشت ، تغذیه و علف های هرز می کند. علاوه بر این ، آنها توسط Wilma ، “مغز” مصنوعی (AI) پشت عملیاتی که قادر به ثبت مکان دقیق هر گیاه است ، کنترل و هدایت می شوند.

کوبوتا : شرکت ژاپنی در ژانویه به اصطلاح “تراکتور رویایی” خود را رونمایی کرد. اگرچه هنوز برای فروش نیست ، نمونه اولیه کاملاً مستقل X Tractor دارای چهار چرخ آجدار است که به صورت جداگانه مجهز به موتورهای چرخدار هستند و هم تراکتور حاد شعاع چرخش و هم توانایی حرکت در زمین های مختلف از جمله شالیزارهای برنج را دارد.

eWind : مستقر در اورگان ، eWind یک سیستم انرژی بادی (AWES) موجود در هوا را ایجاد کرده است به نام Tethered Energy Device (TED). به گفته این شرکت ، TED انرژی كافی را برای تأمین انرژی كل عملیات كشاورزی (یا تقریباً پنج خانه آمریكایی) روی دستگاهی به اندازه كافی در پشت كامیون وانت تولید خواهد كرد. این فناوری هنوز در مراحل آزمایش است. با این حال ، هاروپ گفت که این “شرکتی است که متخصص نیازهای کشاورزان است”.

تراکتور رویایی کوبوتا

(تصویر: نمونه اولیه “تراکتور رویایی” کوبوتا)

هاروپ می گوید که وسایل نقلیه برقی کوچکتر از مزرعه ، از جمله گزینه های برقی خالص و پلاگین هیبریدی ، قبل از وسایل نقلیه بزرگتر وارد بازارهای اصلی می شوند ، زیرا تجهیزات کوچکتر می توانند با گزینه های موجود دیزلی ، برابری را به دست آورند.

در مکانهایی مانند کالیفرنیا که محدودیتهای سختگیری بیشتری در میزان انتشار گازوئیل دارند ، اما وسایل نقلیه مزرعه برقی ممکن است بدون توجه به قیمتها جایگزین تجهیزات سوختن دیزل شوند تا با مقررات محلی بهداشت و محیط زیست مطابقت داشته باشند.

در حالی که بسیاری از فناوری های توانمند و وسایل نقلیه agtech که هاروپ در پخش اینترنتی خود پوشش داده است ، طی دهه آینده عملی خواهد شد ، وی تأکید کرد که آینده رباتیک کاملاً برقی و کاملاً خودکار صنعت ده ها سال دیگر باقی مانده است. اگرچه وی گفت که جهش agtech به اتوماسیون آسان تر از جهش صنعت اتومبیل تجاری به اتوماسیون خواهد بود ، به عنوان مثال ، وی گفت که این “بسیار گران” خواهد بود.

وی ادامه داد: “اما بعداً ، قیمت آن كاهش می یابد. واقعاً انجام اتوماسیون كامل ، رباتیک كامل تا حدود 2030 امكان پذیر نخواهد بود.”