IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
خانهخشکی

دانشمندان راه جدیدی برای احیای باتری های لیتیوم یونی پیدا کرده اند


در این فرایند از الکترولیز برای جوان سازی الکترودها استفاده می شود و مشخص شده است که الکترودهایی تولید می کند که تقریباً به اندازه باتری های جدید از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند.

مشاهده شد: دانشمندان دانشگاه آلتو فنلاند روشی را برای احیای باتری های لیتیوم یونی و تسهیل استفاده مجدد از آنها یافته اند.

روشهای فعلی بازیافت باتری مستلزم فرایندهای پرهزینه و پرهزینه برای جداسازی و تصفیه مواد قبل از استفاده مجدد است. باتری های لیتیوم یونی را می توان با پردازش کل باتری یا جدا کردن سلول ها قبل از شروع فرایند بازیافت ، بازیافت کرد. مورد دوم محبوبیت بیشتری دارد ، اما برچیدن می تواند بدون تجهیزات مناسب در دسترس فرآیندی پر زحمت باشد.

این فرآیند جدید که “دوباره لیتیاسیون” نامیده می شود ، هدف از بین بردن از دست دادن تدریجی لیتیوم است ، که باعث می شود باتری ها از کار بیفتند. این مفهوم در اصل یک فرایند “جوانسازی” با استفاده از الکترولیز است. 

Tanja Kallio ، استاد دانشگاه آلتو توضیح می دهد:“با استفاده مجدد از ساختار باتری ها می توانیم از بسیاری از کارهایی که در بازیافت رایج است اجتناب کنیم و به طور بالقوه در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم .”

هنگامی که تحقیقاتی برای مقایسه عملکرد الکترودها در باتری های لیتیومی انجام شده بود تا باتری های جدید جدید مقایسه شوند ، ظرفیت تقریباً مناسب بود. 

نویسنده: کاترینا لین

بیشتر بیاموزید نوآوری های محاسبات و فناوری |نوآوری های کشاورزی و انرژی

12 مه 2021

ایمیل: tanja.kallio@aalto.fo

وب سایت: aalto.fi/fa/people/tanja-kallio