IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
ادارهجادهخشکیخودروسلامتی

سیستم پارکینگ پازل و تکامل سیستم پارکینگ اتوماسیون

به دلیل حکم سازمان تنظیم مقررات املاک و مستغلات ماهاراشترا (MahaRera) ، سیستم پارکینگ پازل ، نوعی پارکینگ اتوماتیک در حال حاضر در روند اخیر قرار دارد. سیستم های پارکینگ خودکار به نفع سازندگان ، دارندگان اتومبیل و همچنین برای ایمنی عابر پیاده در حال اجرا است. سازندگان می توانند اتومبیل های بیشتری را در ردپای کوچکتر ساختمانها جای دهند و صاحبان اتومبیل فضای پارک ایمنی را بدست می آورند و رانندگان و مسافران مجبور نیستند از پارکینگ های تنگ با فضای کمی برای پیاده روی مانور دهند. این می تواند از وقوع حوادث اتومبیل و عابر پیاده جلوگیری کند. آنها همچنین به صرفه جویی در فضا کمک می کنند.

مورد اخیر سیستم پارکینگ ماشین پازل

اداره تنظیم املاک و مستغلات ماهاراشترا (MahaRera) اعلام کرده است که پارکینگ پازل بخشی از مناطق مشترک در یک پروژه مسکن است. این حکم بر اساس شکایت Devarajan Swaminathan ، ساکن Lodha Casa Royale در بالکم ، تانه (غرب) صادر شد. این پروژه شامل سه برج 432 آپارتمانی با زیرزمین ، چوبی ، پارکینگ روباز و پازلی است.

در آخرین برج 122 آپارتمانی ، 24 سازنده آپارتمان ، از جمله Swaminathan ، توسط توسعه دهنده به پارکینگ پازل اختصاص داده شده است. جامعه از آنها خواسته بود كه مخارج نگهداری خود را تحمل كنند ، هرچند آنها به طور نسبی به سایر تسهیلات مانند سایر اعضا كمك می كردند. سوامیناتان به دنبال توضیح این مسئله بود که آیا پارکینگ معمایی در مناطق مشترک پروژه گنجانده شده است.

وی استدلال کرد که اگر آسیب دیدگی ساختاری به یک پالت وارد شده باشد ، چرا هر یک یا چند نفر باید هزینه های آن را متحمل شوند. عضو MahaRera ، BD Kapadnis ، در سفارش خود در 11 دسامبر مشاهده کرد که سیستم پارک ماشین پازل از پالت های ترکیبی حامل اتومبیل برخوردار است. “به صورت جداگانه ، بارگیری و تخلیه اتومبیل امکان پذیر است. بنابراین ، این یک سیستم مستقل است که به صورت الکترومکانیکی کار می کند. ورود سریع و خارج از اتومبیل امکان پذیر است. ترکیب چندین سطح به صورت عمودی و افقی امکان پذیر است. بیشتر در مجتمع های مسکونی ترجیح داده می شود. “

کاپادنیس خاطرنشان کرد که تحت عنوان Rera ، تعریف مناطق مشترک به معنای “زیرزمین مشترک ، تراس ، پارک ها ، مناطق بازی ، پارکینگ های باز و فضای ذخیره سازی مشترک” است. پارکینگ مخصوص اتومبیل (در تنظیم پارک پازل) به استثنای دیگران نمی تواند به هیچ یک از افراد اختصاص داده شود و همچنین امکان پذیر نیست. یک ماشین را می توان در هر سطح و در هر فضای موجود پارک کرد. پس از در نظر گرفتن مفهوم پارکینگ گیج کننده همانطور که در بالا توضیح داده شد ، متوجه شدم که این یک منطقه مشترک است و اعلام می کنم که چنین است “، کاپادنیس ، با طرح شکایت ، گفت.

با افزایش حرکت از مکانیکی به پارکینگ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ، موارد جزئی وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

تکامل سیستم پارکینگ ماشین

تکامل سیستم اتومبیل به نرمی انجام شده است ، از سیستم مکانیزه به سیستم اتوماتیک و نیمه اتوماتیک که تغییر کرده است. با گذشت سالها ، سیستم های پارکینگ اتومبیل و فن آوری های همراه آن افزایش یافته و متنوع شده اند. سیستم های پارکینگ اتومبیل تقریباً از زمان اختراع اتومبیل وجود داشته است. در هر منطقه ای که میزان قابل توجهی ترافیک وجود داشته باشد ، سیستم های پارکینگ ماشین وجود دارد. سیستم های پارکینگ اتومبیل در پاسخ به نیاز به فضای ذخیره سازی وسایل نقلیه در اوایل قرن 20 توسعه یافتند. چندین مزیت استفاده از سیستم پارک خودرو برای برنامه ریزان شهری ، صاحبان مشاغل و رانندگان وسایل نقلیه وجود دارد. آنها راحتی را برای کاربران وسایل نقلیه و استفاده بهینه از فضا را برای شرکتهای مستقر در شهر فراهم می کنند. سیستم های پارک اتوماتیک اتومبیل باعث صرفه جویی در وقت ، پول ، فضا شده و کار خسته کننده پارکینگ را ساده می کنند.

پارکینگ مکانیکی در بعضی مواقع بسیار مفید بود. سیستم پارکینگ شامل یک دستگاه مکانیکی بود که ظرفیت پارکینگ را در داخل یک پارکینگ چند برابر می کرد. این سیستم های پارک به طور کلی توسط موتورهای الکتریکی یا پمپ های هیدرولیک تأمین می شوند که وسایل نقلیه را به حالت ذخیره نگه می دارند. سپس سیستم پارکینگ استکر (Stacker) را توسعه داد ، که شامل بالابردن سطح برای ذخیره سازی عمودی اتومبیل ها بود. استکر وسایل نقلیه را روی سکوهای کنسول دار بین پایه های مشترک مشترک بلند می کند تا ماشین های اضافی در زیر پارک شوند.

در سراسر دنیا ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، یافتن مکان پارک برای رانندگان واقعاً دشوار است ، بنابراین پارکینگ ها نمی توانند فضای کافی به ماشین های همه بدهند. برای کمک به افراد در پارک اتومبیل و بهبود زندگی روزمره ، نیاز به سیستم پارک اتوماتیک و بعدی وجود دارد. در آن سیستم نیمه اتوماسیون و اتوماسیون توسعه یافته است.

مفهوم سیستم پارکینگ خودکار توسط دو عامل پیش می رود: نیاز به مکان های پارک و کمبود زمین موجود. اولین استفاده از APS در پاریس ، فرانسه در سال 1905 در Garage Rue de Ponthieu بود. APS متشکل از یک سازه بتونی و چند طبقه پیشگام با یک آسانسور داخلی برای انتقال اتومبیل به سطوح بالاتر بود که متصدیان اتومبیل را در آنجا پارک می کردند. در دهه 1920 ، یک APS چرخ مانند مانند فلک (برای اتومبیل ها به جای افراد) به نام سیستم paternoster معروف شد زیرا می توانست هشت ماشین را در فضای زمینی که به طور معمول برای پارک دو ماشین استفاده می شود پارک کند (اکنون به آن سیستم پارک دوار گفته می شود). از نظر مکانیکی ساده و با رد پایی کوچک ، استفاده از پاترنوستر در بسیاری از مکان ها ، از جمله در داخل ساختمان ها آسان بود. در همان زمان ، Kent Automatic Garages در حال نصب APS با ظرفیت بیش از 1000 اتومبیل بود.

سیستم های پارکینگ نیمه اتوماتیک و اتوماتیک سازه هایی هستند که اتومبیل ها برای محدود کردن فضا به صورت عمودی روی هم قرار می گیرند. طراحی این سیستم های منحصر به فرد کمک می کند تا وسایل نقلیه از ورودی به فضای پارک آن بدون حضور راننده حمل شود. APS پارکینگ را برای اتومبیل ها در چند سطح به صورت عمودی روی هم قرار داده است تا در کمترین میزان استفاده از زمین ، تعداد فضای پارک را به حداکثر برساند. با این وجود APS از یک سیستم مکانیکی برای انتقال اتومبیل به و از پارکینگ (و نه راننده) استفاده می کند تا فضای زیادی را که در یک گاراژ پارکینگ چند طبقه از بین می رود از بین ببرد.

تفاوت بین سیستم پارک اتوماتیک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

تفاوت بین APS کاملاً خودکار و APS نیمه اتوماتیک در این است که آیا برای رانندگی یا هدایت اتومبیل ها به دستگاه به یک پارکینگ احتیاج دارد یا خیر. سیستم های پارکینگ کاملاً خودکار نیازی به متصدی ندارند و فرایندهای مکانیکی APS ، وسایل نقلیه را از ابتدای گاراژ به یک جای پارک خالی منتقل می کند.

عامل تمایز دیگر بین APS کاملاً و نیمه اتوماتیک اغلب فضا و هزینه است. مناطقی با ظرفیت بیشتر ، یعنی بیش از 100 اتومبیل ، کاملاً خودکار هستند. به دلیل حجم و مکانیسم نسبتاً کمتری که دارند ، APS بیشتر در مکان هایی وجود دارد که یک گاراژ چند طبقه بیش از حد بزرگ ، بی هزینه و غیر واقعی باشد.

انواع مختلف پارکینگ اتومبیل تحت سیستم پارک اتوماتیک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قرار می گیرند. ما روی سیستم پارکینگ پازل تمرکز کرده ایم .

سیستم پارکینگ پازل

Puzzle Parking یک سیستم نیمه خودکار است که دارای پالت های ترکیبی است که حرکت افقی و عمودی نقاط پارک را دقیقاً مانند یک پازل برای پارک و بازیابی ماشین ها امکان پذیر می کند. این یک سیستم پارک مستقل است ، بر خلاف Stacker Parking ، هیچ گونه وابستگی هیچ اتومبیل به ماشین های دیگر برای بازیابی از سیستم وجود ندارد ، به راحتی می توان آنرا پیکربندی و مطابق با معیارهای خاصیت تنظیم کرد. این سیستم با یک دستگاه مکانیکی همراه است که ظرفیت پارکینگ در داخل یک پارکینگ را چند برابر می کند. سیستم های پارکینگ به طور کلی توسط موتورهای الکتریکی یا پمپ های هیدرولیک تأمین می شوند که وسایل نقلیه را به حالت ذخیره نگه می دارند.

سیستم پارکینگ پازل چگونه کار می کند؟

اگر سکوی خالی در سطح Ground / Driveway موجود باشد ، راننده ماشین را روی سکو رها می کند ، سکو به گونه ای طراحی شده است که راننده باید ماشین را تا درب جلو چرخ جلو ببرد ، پس از انجام همان کار ، راننده بیرون می آید و تکمیل پارکینگ را روی صفحه اپراتور تأیید می کند ، اگر دستور در خطی برای پارک کردن یا بازیابی اتومبیل ها در همان سیستم وجود داشته باشد ، سیستم سکو را به موقعیت استراحت (موقعیت پارکینگ) می برد و سکوی بعدی را می آورد پایین برای عمل بعدی. موتورهای دارای زنجیر چرخ یا سیلندرهای هیدرولیک به بلند کردن یا پایین آمدن سکو از موقعیت پارک به سطح بازیابی (Ground / Driveway) کمک می کنند. سیستم عامل ها به صورت عمودی یا افقی منتقل می شوند تا سیستم عامل مورد نیاز را از سیستم بازیابی کنند. وقتی وسیله نقلیه مورد نیاز است ،

مزایای سیستم پارکینگ پازل

  • ورودی های متعدد برای کاهش زمان
  • مانع لوله زرد در بستر برای محدودیت قد اضافه شده است
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • هزینه های عملیاتی کم
  • تنوع موجود از 2 تا 7 سطح
  • عکس – سنسور برقی برای ایمنی
  • قفل های ایمنی
  • سیستم عامل های ضد خوردگی
  • طراحی بستر ضد لغزش
  • سیستم مبتنی بر PLC برای کنترل بهتر و توالی عملکرد صاف.
  • عملکرد صفحه لمسی با نمایش خطا / خطا (با محل خطا)

سیستم های پارک اتومبیل پازل برای پارکینگ در فضای باز مناسب هستند ، جایی که اتومبیل های موجود در سطح کف به صورت دستی پارک می شوند و بقیه طبقات به صورت خودکار پارک می شوند. بهترین گزینه برای مجتمع های مسکونی ، مجتمع های تجاری IT Parks ، مراکز خرید و هتل ها است.

افزایش تقاضا برای راه حل های نیمه اتوماتیک ، اتوماتیک و پارکینگ پایدار عامل محرک رشد بازار سیستم پارکینگ خودکار است. همچنین افزایش شهرنشینی باعث تسریع در بازار سیستم های پارکینگ خودکار خواهد شد. در دسترس بودن فضای پارکینگ کمتر برای خودرو عامل محرکه رشد بازار سیستم های پارکینگ خودکار است. افزایش سیستم های اتوماسیون و ADAS همچنین به رشد بازار سیستم های پارکینگ خودکار کمک خواهد کرد.