شرکت تحرک هوای شهری برای تماشا
از آنجا که برنامه ریزان شهری ، آژانس های حمل و نقل عمومی ، و طرفداران پیاده روی و دوچرخه سواری تلاش می کنند تا شهرها را از آینده ای که با اتومبیل تراکم شده است دور کنند – و در حالی که دیگران در مورد اصول اخلاقی ، واقعیت ها و مقررات مربوط به وسایل نقلیه مستقل بحث می کنند – تعداد بیشتری از شرکت ها کمتر به خیابان های شهر توجه می کنند و بیشتر علاقه مند به پرواز بر فراز آنها هستند.
از سال 2018 ، تعداد هواپیماهای الکتریکی در حال توسعه در سراسر جهان 50 درصد افزایش یافته است . حدود 200 شرکت هواپیمایی الکتریکی با بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاران پشتیبانی می شوند. در حالی که بخش عمده ای از این شرکت ها صنعت هواپیمایی تجاری را هدف قرار داده اند ، تحرک هوایی شهری (UAM) بیشتر مورد توجه قرار می گیرد – فکر کنید تاکسی های پرنده ، چند مولتی برقی الکتریکی و هواپیماهای بدون سرنشین مسافربری را می توان با یک برنامه احضار کرد.
ممکن است به نظر خط لوله دور از دسترس جتسون باشد اما برخی از پیشگامان تحرک شهری با وجود چالش های ذاتی با فناوری باتری و مقررات هواپیمایی در سطح شهر ، ایالت و فدرال ، در تلاشند تا 5 سال آینده خدمات تاکسی هوایی را ارائه دهند. .
برخی پیش بینی ها حاکی از آن است که ظرف 20 سال ، تولیدکنندگان هواپیما ، اپراتورها و تأمین کنندگان زیرساخت های هواپیما ، برخاست و فرود عمودی برقی 318 میلیارد دلار ارزش دارند. در ایالات متحده ، بازار eVTOL تا سال 2040 می تواند سالانه 17/7 میلیارد دلار ارزیابی شود.
مشابه آنچه در اتومبیل های تمام الکتریکی اتفاق افتاده است ، بدون شک موانع غیرمنتظره در هوا ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، در حال حاضر کنترل کننده های ترافیک هوایی به اندازه کافی برای کنترل هجوم پروازها در شهرها وجود ندارند. بحث در مورد وسایل نقلیه خودمختار همچنین آسمان را در بر می گیرد و یک حادثه مهلک می تواند صنعت را به سالها عقب بیندازد. برخی از پیشگامان تحرک شهری با وجود چالش های ذاتی باتری ها و مقررات هواپیمایی در سطح شهر ، ایالت و فدرال ، تا 5 سال آینده خدمات تاکسی هوایی را ارائه می دهند. هنوز هم ، آغاز تاسیس اخیر هلی کوپترهای سوار بر مسافرتی که مسافران را بین شهرهای بزرگ و فرودگاه ها جابجا می کنند ، نشان دهنده تقاضای پروازهای شهری ، به ویژه به حومه شهرها است. با این حال ، همانطور که UAM می خواهد حمل و نقل شهری را به همان شکلی که ما می شناسیم تغییر دهد ، چالش های عمده این موارد عبارتند از: و ترانزیت منطقه ای.
در ضمن ، در اینجا هفت شرکت UAM برای تماشا در 12 ماه آینده وجود دارد.
1. ایرباس
ایرباس ، شرکت چند ملیتی هوافضای اروپایی ، در حال توسعه دو وسیله نقلیه الکتریکی UAM با هدف ارائه پروازهای کوتاه-هاپ در شهرهای بزرگ متراکم و از حومه شهرها به مراکز شهرها با قیمتی است که با خدمات سنتی تاکسی زمینی قابل رقابت است.
اولین وسیله نقلیه ایرباس نمایشگر مستقل eVTOL Vahana است که توسط Airbus A³ ، تیم دره سیلیکون این شرکت ساخته شده است. تاکسی هوایی که خود خلبان است توانایی حمل یک مسافر را در کابین خلبان رو به جلو دارد و برد نمونه اولیه آن حدود 31 مایل یا 20 دقیقه زمان پرواز است. باتری Vahana را نزدیک به 40 درصد از وزن خودرو را تشکیل می دهند. همانطور که از اوایل ماه اکتبر، Vahana موفقیت به اتمام بود 114 پرواز آزمایشی در اورگان شرقی (از ژانویه 2018)، و آن را در مسیر است به پایان برساند تا نمونه کارها پرواز آزمایشی خود را تا پایان سال 2019.
دومین تاکسی هوایی ایرباس در حال توسعه CityAirbus نام دارد که این شرکت در آلمان تحت بخش هلیکوپترهای ایرباس در حال آزمایش است. CityAirbus یک وسیله نقلیه مولتی کوپتر eVTOL کاملاً برقی است که دارای چهار صندلی است و به صورت مستقل هدایت می شود. تظاهرات کنندگان در مقیاس کامل در ماه می اولین پرواز خود را آغاز کردند . در حال حاضر CityAirbus دارای سرعت پیمایش حدود 75 مایل در ساعت (مایل در ساعت) با حداکثر 15 دقیقه زمان پرواز است. طی 12 ماه آینده ، ایرباس ارزیابی خود را از CityAirbus به پایان می رساند. سپس یافته های هر دو تظاهرات کننده Vahana و CityAirbus را در یک تاکسی هوایی تکراری بعدی که احتمالاً هدف آن مقیاس گذاری است ، در بر می گیرد.
ایرباس در حال سرمایه گذاری در فناوری موجود UAM در قالب سرویس هلی کوپتر سوارکاری خود به نام Voom است که در مکزیکو سیتی ، سائو پائولو و منطقه خلیج سانفرانسیسکو وجود دارد ، جایی که پروازها از 215 دلار شروع می شود.
2. هواپیمایی استخدام شده
یکی از مخفی ترین استارت آپ های تاکسی هوایی ، Joby Aviation است که در سانتا کروز ، کالیفرنیا مستقر است. این شرکت 10 سال گذشته را صرف تولید موتورهای الکتریکی و فناوری مخصوص هواپیماهای eVTOL خود کرده است.
در فوریه 2018 ، این شرکت اعلام کرد که 100 میلیون دلار سرمایه سرمایه گذاری مانند Capricorn Investment Group ، Intel Capital ، JetBlue Technology Ventures و Toyota AI Ventures دریافت کرده است.
این دلارهای VC به Joby Aviation کمک می کنند تا یک نمونه اولیه تاکسی eVTOL پرواز کند که با یک بار شارژ می تواند پنج نفر را تا 150 مایل حمل کند. برخلاف بسیاری از شرکت های دیگر که روی طراحی eVTOL و اتومبیل های پرنده کار می کنند ، Joby Aviation در مورد پروژه خود کوته فکر بوده است.
3. کیتی هاوک
یکی دیگر از شرکت های UAM برای تماشای Kitty Hawk است که توسط بنیانگذار گوگل و مدیر عامل Alphabet لری پیج تاسیس شده است. استارت آپ مستقر در مانتین ویو ، کالیفرنیا ، سه وسیله نقلیه کاملاً برقی را تولید کرده است. با این حال ، به نظر می رسد فقط دو نمونه اولیه آماده پرواز در بازار تاکسی هوایی شهری هستند ( Flyer کیتی هاوک یک هاور کرافت تک صندلی است که برای استفاده تفریحی در نظر گرفته شده است ).
کیتی هاوک در حال توسعه یکی از تاکسی های بالقوه هوایی خود ، کورا ، با بوئینگ است. این شرکت در نظر دارد تاکسی هوایی نیمه مستقل دو نفره با یک برنامه احضار شود. کورا به جای خلبان ، به طور عمده از طریق سیستم های خلبان خودکار پرواز می کند که توسط یک خلبان انسان از راه دور نظارت می شود. کورا کاملاً برقی است و برد آن حدود 62 مایل است. اگرچه این هواپیما می تواند مانند یک هلی کوپتر به صورت عمودی بلند و فرود بیاید ، اما در پروانه های هواپیما پروانه های آن رانش هواپیمای سنتی تری را به جلو ارائه می دهند. کیتی هاوک در حال آزمایش کورا در نیوزیلند است.
این شرکت اما یک تاکسی هوایی تک نفره دیگر به نام Heaviside دارد . کیتی هاوک Heaviside را در ماه اکتبر رونمایی کرد و جدیدترین خودروی eVTOL آن سریع ، کوچک و حدود 100 برابر بی سر و صدا از یک هلی کوپتر سنتی طراحی شده است. این هواپیمای هوایی به مدت دو سال در دست توسعه است و تمام پروازهای Heaviside تا به امروز از راه دور کنترل شده اند. ( این یک فیلم است .) برد Heaviside در حدود 100 مایل است و این شرکت می گوید وسیله نقلیه eVTOL با استفاده از “نیمی از انرژی ماشین” در مدت 15 دقیقه قادر به حمل یک مسافر بین سن خوزه و سانفرانسیسکو خواهد بود.
4. لیلیوم
یکی از شرکت های پیشتاز جنبش UAM ، لیلیوم آلمان است . استارت آپ تاکسی هوایی مستقر در مونیخ اولین آزمایش پرواز عمودی هواپیمای پنج نفره eVTOL جدید خود را با نام Lilium Jet در ماه مه انجام داد. دانیل ویگند ، مدیرعامل و بنیانگذار لیلیوم ، گفت که در عرض 5 سال ، ناوگان هواپیماهای لیلیوم جت ممکن است در مدت 10 دقیقه با هزینه 70 دلار برای هر نفر ، از منهتن به فرودگاه بین المللی کندی رفت و آمد کنند.
از آنجا که این یک هدف بلندپروازانه پنج ساله است ، فناوری و طرح های Lilium امیدوار کننده به نظر می رسند. سیاه و سفید لیلیوم جت بیش از اینکه شبیه یک پهپاد بزرگ تجاری باشد ، بیشتر یک گلایدر با فیبر کربن است که دارای چهار بال چرخان است و به یک کابین تخم شکل متصل شده است. این موتور دارای 36 موتور کوچک است که به عنوان راننده عمل می کنند ، به این معنی که می تواند مانند یک هلی کوپتر بلند شود و به زمین بنشیند (البته با یک بازوی بال 36 فوت) با این حال ، چون موتورهای جت در بال قرار گرفته اند ، بسیار آرامتر از یک هلی کوپتر سنتی است.
لیلیوم جت را به صورت باتری طراحی کرد و برد فعلی آن 186 مایل با حداکثر سرعت 190 مایل در ساعت است. طبق گفته ویگند ، هر لیلیوم جت یک روزه چند صد هزار دلار هزینه خواهد داشت و شرکت های بیمه قبلاً به او گفته اند که در آینده پوشش ریسک را برای او فراهم می کنند.
تا به امروز ، لیلیوم بیش از 100 میلیون دلار از سرمایه گذاران کسب کرده است. از سال 2017 ، این تیم از تیمی بیش از 40 مهندس به یک سازمان 350 نفری تبدیل شده است. این شرکت به دنبال صدور گواهینامه Lilium Jet از آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا است. طبق گزارشات ، لیلیوم برای کمک به روند صدور گواهینامه قصد دارد یک خلبان انسان را بیش از خودمختاری کامل لیلیوم جتس در هواپیما نگه دارد .
5. Terrafugia
وقتی نوبت به طراحی و ساخت یک اتومبیل پرنده واقعی می رسد ، این کاری است که Terrafugia متعلق به چینی ها مستقر در ماساچوست انجام داده است. این استارت آپ توسط دانش آموزان م Instituteسسه فناوری ماساچوست در سال 2006 ایجاد شد و در سال 2017 توسط Zhejiang Geely Holding Group ، همان شرکت چینی صاحب ولوو اتومبیل و لوتوس خریداری شد.
Terrafugia در ابتدا گفته بود که اتومبیل های پرنده آن در سال 2019 برای خرید در دسترس خواهند بود ، اما به نظر نمی رسد دیگر این مورد باشد. آن انتقال دو مسافر ترکیبی-برق خودرو جاده و فروشنده به سبک پیچ هواپیما چند منظوره هواپیما ترکیبی است. گفته می شود این موتور در هر ساعت حدود پنج گالن سوخت می سوزاند. این وسیله نقلیه سرنشین دار به عنوان یک هواپیما قادر به سرعت حدود 100 مایل در ساعت است و برد آن حدود 400 مایل است. انتقال می تواند تا 10000 فوت پرواز کند و به سیستم چتر نجات تمام فریم مجهز است.
این شرکت تازه تاسیس TF-X را نیز توسعه داده است که قابلیت برخاست و فرود عمودی را دارد و طبق گزارشات می تواند در یک گاراژ تک اتومبیل جای بگیرد. حداکثر سرعت آن 100 مایل در ساعت ، برد 500 مایل است و می تواند سه نفر از جمله یک خلبان را حمل کند. قیمت تخمینی TF-X 279000 دلار است و انتظار می رود این شرکت فروش این وسایل نقلیه را در سال 2021 آغاز کند. مشخص نیست که آیا مقررات ایالتی و فدرال اجازه می دهد این شرکت این هدف تولید را برآورده کند یا خیر .
6. Uber Air
هیچ اشتباهی وجود ندارد: اوبر می خواهد یک قطعه سنگین از پای UAM را برای خودش درست کند. با توجه به اینکه برخلاف دیگر پیشگامان UAM در بازار Wannabe ، اوبر در حال حاضر یک برنامه و مارک تجاری دارد که مصرف کنندگان آن را می شناسند ، این شرکت در موقعیت خوبی برای جدایی از بسته است.
اوبر با شش سازنده هواپیما کار می کند که هر یک در حال ساخت هواپیمای eVTOL هستند که برای اشتراک هواپیما طراحی و ساخته شده است. این شرکت ها بل ، شرکت بوئینگ ، EmbraerX ، Jaunt Air Mobility ، Karem Aircraft و Pipistrel هستند . اوبر از هر شرکت خواسته است تا یک هواپیمای برقی را طراحی کند که بتواند مانند یک هلیکوپتر برخاست و به زمین بنشیند و چهار مسافر و یک خلبان را حمل کند ، اما شش نمونه اولیه هر یک بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.
اگرچه تماشای آنچه هر شرکت در آسمان قرار می دهد جالب خواهد بود ، اما مسلماً جالب است که ببینیم Uber کدام مفهوم طراحی را انتخاب و مقیاس بندی می کند. هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد ، پروازهای هوایی کوتاه بین فرودگاه های شیک و جدید با قیمت 5 دلار در هر مایل شروع می شود و حمل و نقل زمینی با مجوز Uber در دو انتهای سفر ارائه می شود.
در ماه ژوئن ، این شرکت اعلام کرد که Uber Air در سال 2023 در دالاس ، لس آنجلس و ملبورن پرواز و پرواز خواهد کرد – یک برنامه زمانی بلند پروازانه ، مدیر اجرایی انجمن پرواز عمودی را در نظر می گیرد که به طور معمول 10 سال طول می کشد تا یک هواپیمای معمولی برای پرواز تأیید شود. در حالی که به دنبال حال بارگذاری هوا پرواز تاکسی، همه نشانه هایی به شرکت گسترش گران آن اشاره حال بارگذاری هلی کوپتر خدمات در سال های آینده. از هم اکنون ، میانگین سواری برای هر مسافر بین 200 تا 225 دلار هزینه دارد.
7. ولوکوپتر
مبتنی بر آلمان بروخزال، Volocopter شرکت مقابله UAM با تمام برقی Volocopter 2X آن، 18 روتور eVTOL تاکسی هوایی که به آن اشاره شده به عنوان یک “هواپیماهای بدون سرنشین غول پیکر شما می توانید نشستن در.”
2X با سرعت حداکثر 68 مایل در ساعت می تواند دو نفر را حمل کند و مدت پرواز آن 30 دقیقه با حداکثر برد 17 مایل است. می توان آن را به صورت خلبانی یا پرواز مستقل انجام داد و باتری های 2X را می توان قبل از ادامه هر سفر ، به راحتی توسط ربات ها از بین برد.
در آینده ، تعویض باتری و وانت و افت مسافر در “Volo-Hubs” و “Volo-Ports” اتفاق می افتد . همچنین یک چتر بالستیک در بالای تاکسی هوایی قرار دارد که می تواند در مواقع اضطراری مستقر شود.
این شرکت قصد دارد طی دهه آینده 100000 مسافر را در هر ساعت در سراسر جهان حمل کند و گفته می شود هزینه هر پرواز با یک تاکسی قابل مقایسه است.
این استارت آپ آلمانی توسط اینتل پشتیبانی می شود. ولوکوپتر همچنین 30 میلیون دلار از شرکت خودروسازی آلمان دایملر دریافت کرد. این شرکت برای آزمایش Volocopters خود با مقام حمل و نقل دبی همکاری کرد و هدف این است که یک برنامه آزمایشی تجاری را در اوایل سال آینده راه اندازی کند. Volocopter یک آزمایش پرواز عمومی از تاکسی هوایی خود را در ماه اکتبر در سنگاپور انجام داد ، یکی از شهرهایی که هدف آن است تا سرویس تاکسی هوایی خود را در سال 2020 راه اندازی کند. (این یک فیلم از این پرواز است.)