IT NAT

استفاده از فناوری برای طبیعت و محیط زیست سالم

IT NAT
ادارهامنیتخشکیسلامتیفضا

تاکسی های پرنده

استارت آپ Flying-taxi Lilium طرحی را برای اتصالات شهری نشان می دهد

شرکت تاکسی های هوایی لیلیوم آلمان از   دستورالعمل های طراحی خود برای بنادر مدولار که می توانند در بالای بلوک های اداری ، پارکینگ ها یا مراکز خرید قرار گیرند ، رونمایی کرده است.

لیلیوم ، که یک تاکسی هوایی برقی با جت 5 نفره تولید کرده است ، دستورالعمل های طراحی را به عنوان بخشی از برنامه خود برای راه اندازی سرویس تاکسی هوایی تمام برقی در چندین شهر در سراسر جهان تا سال 2025 ایجاد کرده است.

ساختارهای مدولار و پیش ساخته به عنوان طرحی برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که می خواهند یک محفظه بزرگ را در پروژه های آینده یا ساختمانهای موجود ادغام کنند.

بنادر شهری با راه اندازی تاکسی Lilium
لیلیوم یک محفظه شهری طراحی کرده است که می تواند در بالای پارکینگ قرار گیرد

رئیس معماری Lilium Riko Sibbe توضیح داد: “ما هیچ برنامه ای برای فروش این طرح به توسعه دهندگان نداریم.”

وی به دزین گفت: “در عوض ، ما می بینیم كه توسعه دهندگان و شركا از دستورالعملهای طراحی خود به عنوان یك طرح و نقشه برای توسعه vertiports خاص متناسب با متن آنها استفاده می كنند.

وی افزود: “ما قصد داریم قبل از راه اندازی تجاری خود در سال 2025 ساخت و ساز بنادر متفرقه را آغاز و كامل كنیم ، بنابراین از این زمان خیلی طولانی نخواهد شد!”

بنادر شهری با راه اندازی تاکسی Lilium
این محوطه بزرگ شامل یک منطقه برخاست ، نقاط پارکینگ و یک ساختمان ترمینال است

لیلیوم قصد داشت یک بندر ساده و کاربردی طراحی کند که فقط عناصر حیاتی را برای راه اندازی سرویس تاکسی هوایی آینده خود داشته باشد.

این ساختار از یک سری ماژول های پیش ساخته ساخته می شود تا مقیاس vertiport بتواند با سایت و تقاضای خدمات تاکسی سازگار شود. در داخل شهرها ، آنها می توانند در بالای بلوک های اداری یا پارکینگ ساخته شوند.داستان مرتبطلیلیوم قصد دارد تا سال 2025 با تاکسی های هوای کاملاً برقی در چندین شهر کار کند

سیب گفت: “طراحی لاغر و ماژولار به ما این امکان را می دهد تا بدون آسیب رساندن به طراحی ، به راحتی و با مقرون به صرفه بودن خطوط اتصالات را متناسب با موقعیت خاص خود تنظیم کنیم.”

“در داخل شهرها ، این ممکن است به معنای قرار دادن یک محفظه بزرگ در یک ترمینال حمل و نقل موجود ، در کنار یک مرکز خرید یا در بالای یک پارکینگ شلوغ باشد. در سایر مکان ها ، محل های ساخت و ساز کمتر ممکن است در سطح زمین ، در کنار یک کسب و کار قرار بگیرند پارک یا توسعه مسکن. “

بنادر شهری با راه اندازی تاکسی Lilium
طراحی مدولار می تواند در سایت های مختلف و برای سطح تقاضای مختلف متناسب باشد

هر محفظه بزرگ شامل سه عنصر اصلی است: یک منطقه برخاست ، که براساس مقررات فعلی هلیکوپتر خواهد بود. محل های پارکینگ که در آن مسافران تاکسی سوار می شوند و از خودروها هزینه دریافت می شود. و ساختمان ترمینال.

تعداد محوطه های پارکینگ و مناطق استفاده شده توسط تقاضا و در دسترس بودن فضا تعیین می شود.

سیب گفت: “یك شهر كوچك ممكن است فقط یك جایگاه پارکینگ در كنار بالشتك فرود داشته باشد ، در حالی كه یك محل در مركز شهر دارای 10 خلیج و دو سكوی فرود است.

“برخی از فاکتورها از جمله تقاضای مسافر و فضای موجود را می توان به کوچک یا پایین رساند.”داستان مرتبطSHoP و Gensler طرح هایی را برای Uber Air Skyports نشان می دهند

در حالی که ساختمانها مشابه باند فرودگاههای فعلی خواهند بود ، بدون باند فرودگاه ، لیلیوم بسیاری از خرده فروشی ها و رستوران ها را از ساختمان ترمینال خارج کرده تا روند کار را ساده کند.

سیبب گفت: “خطوط حمل و نقل لیلیوم برای انطباق با مقررات و عملکرد ایمن و قابل اطمینان مانند هر فرودگاه بهینه خواهد شد.”

وی ادامه داد: “اما برخلاف فرودگاه هایی که میزبان مهمان نوازی خرده فروشی و مغازه های بدون عوارض نیز هستند ، پایانه های ما بر روی کاهش پردازش و انتظار به حداقل می رسند تا تجربه ای بی نقص و بدون اصطکاک را برای مسافران فراهم کنند.”

“در حالی که فرودگاه ها به مسافران احساس می کنند که وقت خود را از دست می دهند ، اما خطوط ریلی Lilium به گونه ای طراحی شده اند که به مشتریان وقت می دهند.”

لیلیوم تنها شرکتی نیست که قصد دارد شبکه ای از تاکسی های آسمانی را توسعه دهد. سال گذشته شرکت اشتراکی Uber  هشت مفهوم طراحی را برای “آسمان فرودگاه” خود  پیش از راه اندازی تجاری Uber Air – سرویس تاکسی پرواز پرواز مبتنی بر برنامه – در سال 2023 نشان داد.

هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه پرنده به طور فزاینده ای در شهرها ادغام می شوند. مستند Dezeen Elevation این موضوع را بررسی می کند که چگونه هواپیماهای بدون سرنشین روش های جابجایی مردم و کالاها را در شهرهای ما متحول می کنند.